مرد اسیدپاش ١٤ زن و کودک را در پارکی مجروح کرد؛ نمی‌دانستم داخل ظرف اسید است


مردی که برای خالی‌کردن خشم خود، ١٤ زن و کودک را در یک پارک با اسید سوزاند، مدعی شد اسید را نخریده، بلکه پیدا کرده‌ است. 

به گزارش شرق، ساعت ١١ شب چهارشنبه به مأموران کلانتری ١٣٢ نبرد خبر دادند در پارک فدائیان اسلام اسیدپاشی اتفاق افتاده و تعدادی از شهروندانی که در پارک بودند زخمی شده‌اند. وقتی مأموران به محل رسیدند، تکنیسین‌های اورژانس هم حضور داشتند و اعلام کردند ١٤ زن و کودک در این حادثه سوخته‌اند، اما سوختگی‌ها چندان عمیق نیست.

 

به‌این‌ترتیب مجروحان حادثه به بیمارستان برده ‌شدند. وقتی مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند، اعضای خانواده مجروحان که در پارک حضور داشتند گفتند دقیقا نمی‌دانند چرا این اتفاق افتاد. پدر یکی از بچه‌ها گفت: ما در پارک بودیم و بچه‌ها داشتند بازی می‌کردند. هیچ اتفاقی هم نیفتاد، یک‌دفعه صدای جیغ دخترم را شنیدم و وقتی برگشتم دیدم مردی کلاه‌به‌سر با موتور به سمت بچه‌ها حمله کرده‌ است و دبه‌ای که در دست داشت را به این طرف و آن‌طرف می‌پاشد. من اصلا متوجه نشدم چرا این کار را کرد و فردی که این کار را کرده اصلا چه کسی است. من با کسی دشمنی نداشتم و خانواده‌هایی که در پارک بودند هم داشتند با آرامش تفریح می‌کردند. 

 

در ابتدا ظن مأموران نسبت به تروریستی‌بودن این حادثه برانگیخته شد، اما وقتی تحقیقات بیشتری انجام دادند متوجه شدند ساعاتی قبل از این اسیدپاشی، درگیری بین دو خانواده در پارک اتفاق افتاده‌ است. پلیس متوجه شد یک ساعت قبل از حادثه دو خانواده در پارک فدائیان اسلام بوده‌اند که به‌خاطر تنگی جا با هم درگیر شده‌اند. یکی از خانواده‌ها در حال بازی والیبال بوده ‌است و اعضای خانواده دیگر به او اعتراض می‌کنند و همین موضوع باعث درگیری بین آنها و زخمی‌شدن یکی از اعضای خانواده شده‌ است. 

 

مأموران به سراغ مرد زخمی رفتند و ساعاتی بعد او را در خانه‌اش شناسایی و بازداشت کردند. این مرد که حدودا ٤٠ ساله است، به اسیدپاشی روی مردم اعتراف کرد و گفت: ما در پارک بودیم. خانواده‌ای داشتند والیبال بازی می‌کردند. از آنها خواستم کنار بروند، قبول نکردند و دعوا بین ما در گرفت. یکی از آنها من را زد و ابرویم پاره و دچار خون‌ریزی شد. من هم عصبانی شدم. به خانه رفتم و یک دبه اسید برداشتم و به سمت پارک رفتم. آن‌قدر عصبانی بودم که توجه نکردم چه کسی در پارک است و اصلا خانواده‌ای که با من درگیر شده‌ بودند هنوز آنجا هستند یا نه. با شدت به سمت مردم حمله کردم و اسید را به اطراف پاشیدم.

 

با توجه به اعتراف اولیه متهم، وی بازداشت شد و در اختیار دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. متهم در اولین بازجویی‌ای که در دادسرا از وی انجام گرفت، یک‌بار دیگر اتهام را قبول کرد و گفت: به‌خاطر عصبانیت شدیدی که داشتم این کار را کردم و فکر می‌کردم کسانی که آنجا هستند همگی از اعضای خانواده فردی هستند که من را کتک زده‌ است. 

 

او در مورد اینکه اسید را چطور تهیه کرد‌ه ‌است، گفت: من آن را نخریدم. راستش اصلا نمی‌دانستم چیزی که در دبه است اسید است، فکر می‌کردم آب درون آن است. چند روز قبل این دبه را زیر پل پیدا کردم و با خودم به خانه آوردم. فکر می‌کردم داخل آن آب است و همان‌طور که پیدا کرده‌ بودم در حیاط خانه‌ام نگهداری می‌کردم. این حادثه که اتفاق افتاد، دبه را به خیال اینکه آب در آن است برداشتم و به پارک رفتم. قصدم سوزاندن کسی نبود. با خودم گفتم آب روی مردم می‌ریزم و آنها هم فکر می‌کنند اسید است و کمی می‌ترسند و اتفاقی هم نمی‌افتد. 

 

با توجه به اعترافات این مرد و مدارک به‌دست‌آمده، وی با قرار بازداشت موقت برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت. همچنین ١٤ مجروح این حادثه به بیمارستان مطهری منتقل شده ‌بودند که بعد از انجام اقدامات درمانی، بیشتر آنها ترخیص شدند و گفته می‌شود سوختگی آنها سطحی بوده‌ است.