ماجرای جپاروف و استقلال بالا گرفت/ خطر ساموئل بیخ گوش آبی‌ها


اخبار,ورزشی ,خبرهای  ورزشی,استقلال

رییس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران می گوید جپارف خواهان فسخ قراردادش موجه با باشگاه استقلال شده است.

 روزبه وثوق احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا ادعای سپاهانی‌ها مبنی بر فسخ قرارداد جپارف با استقلالی‌ها صحت دارد، اظهار کرد: پرونده این بازیکن از سوی ایجنتش به ما تحویل داده شده است.

 

جپارف خواهان فسخ یک طرفه با باشگاه استقلال شده است و باشگاه استقلال اعتراض کرده و گفته امکان فسخ قرارداد وجود ندارد. آقای طاهری، مدیرعامل سپاهان هم اخیرا صحبت و اعلام کرده‌اند که یک قرارداد سه جانبه میان آن باشگاه، استقلال و جپارف منعقد شده است.

 

به‌ هر حال جپارف روی دو موضوع تاکید دارد. یک قراردادش با استقلال فسخ شود، چون در آیین‌نامه‌ آمده است که اگر یک بازیکن کمتر از 10 درصد در بازی‌های تیمش به میدان برود می‌تواند قراردادش را فسخ کند و جپارف هیچ بازی برای استقلال نکرده است و دوم این که جپارف استدلال کرده که طبق مقررات اگر یک باشگاه محروم باشد و با یک بازیکن قرارداد بندد حق فسخ برای بازیکن به وجود می‌آید. به‌ هر حال این چیزی است که مطرح شده است و در حال‌  بررسی است.

 

وی در پاسخ به این سوال که استدلال استقلالی‌ها در این میان قابل اعتنا است، گفت‌: هر کدام از طرفین ماجرا استدلال‌ها و مستندات خود را دارند. جپارف به دنبال فسخ موجه قراردادش است و استقلالی‌ها هم دلایل خود را دارند. این مساله باید مطرح شود و در نهایت تصمیم گیری شود.

 

رییس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره پرسپولیسی‌ها می‌توانند منشا را به خدمت بگیرند، گفت‌: ما از همه باشگاه‌ها خواسته‌ایم تا وضعیت پرونده‌شان را در فیفا به ما اعلام کنند

 

. یک درصد پرونده‌ها، پرونده‌هایی است که در جریان هستند و اصطلاح باز محسوب می‌شوند. دسته دیگر پرونده‌هایی هستند که باشگاه‌های ما محکوم شده‌اند، ولی باشگاه‌های ما به حکم اعلام شده اعتراض کرده‌اند و هنوز نتیجه‌ قطعی قرارداد معلوم نیست، اما دسته سوم پرونده‌هایی است که با محکومیت همراه شده است و بار حقوقی دارد و فدراسیون به این پرونده توجه می‌کند. آقای طاهری، مدیرعامل پرسپولیس طی لایحه‌ای به آقای تاج اعلام کردند که پرونده‌هایشان در حالت یک یا دوم  است و می‌توانند بازیکن جذب کنند که این مساله بررسی خواهد شد.

 

وثوق احمدی در پایان و در پاسخ به این سوال که پرونده پروپئیچ  و استقلال شامل مرحله یک و دوم است ، گفت‌: بله. این پرونده شامل مرحله یک و دو است،  ولی استقلال پرونده های زیادی در فیفا دارد. از جمله پرونده ساموئل که باید تا     21 روز آینده نسبت به حل آنها اقدام کند و گرنه نمی‌تواند بازیکن خارجی را جذب کند. البته آنها پرونده بازیکنانی مثل هلمکه و ردی را حل کرده‌اند.