قانونگذاران اتحادیه اروپا فرمان مهاجرتی ترامپ را محکوم کردند


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

قانونگذاران اتحادیه اروپا در بازدید از کاخ سفید گفتند که دولت واشنگتن باید اجازه سفر بدون ویزا را برای تمامی شهروندان این اتحادیه بدهد و ممنوعیت سفر برای مسلمانان غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، کمیته "امور داخلی، عدالت و آزادی‌های مدنی" در پارلمان اروپا که به اختصار آن را "LIBE" می‌نامند به این مساله اشاره کرده که آمریکا پنج کشور شامل بلغارستان، کرواسی، قبرس، لهستان، رومانی را از برنامه لغو صدور ویزا مستثنی کرده است. کشورهایی که در این برنامه قرار دارند، شهروندانشان نیازی ندارند برای سفر به آمریکا ویزا داشته باشند. پارلمان اروپا رای گیری غیرالزام‌آوری را برای صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی که به اروپا سفر می‌کنند، برگزار کرده مگر آنکه ایالات متحده اوضاع را تغییر دهد.

 

کلود مورئاس، رئیس این کمیته اذعان کرد: باید راه حلی برای این مساله پیدا شود. ما به صورت واضح گفته‌ایم که به دنبال جایگاه دومی یا درجه دومی برای این پنج کشور نیستیم.

 

یکی دیگر از مسائلی که اعضای این کمیته با مقام‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مطرح کردند، ممنوعیت ورود مسلمان‌ها به آمریکاست.

 

مورائس در این باره گفت: دیدگاه من از دیدگاه اتحادیه اروپا نشات می‌گیرد که اعلام کرده این اقدام از سوی ترامپ برخلاف قانون اساسی و از نظر اخلاقی اشتباه است.

 

وی ادامه داد: از نظر من، این اقدام بر مبنای نژادپرستی و دسته بندی مذهبی کشورهاست و باعث ایجاد و قوت بخشیدن به یک پایگاه و اصل سیاسی می‌شود. من امیدوارم همانطور که دادگاه‌ها در حال بررسی این مساله هستند که آیا ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا براساس قانون آمریکا قانونی است یا خیر، ترامپ نگاه جدیدی به تاثیر جهانی تصمیمش بیندازد.