عارف: حاکمیت نگاه سیاسی در سال‌های اخیر تحولی در مدیریت شهری تهران ایجاد نکرد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عارف

رییس دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری تاکید کرد: تحول بزرگ ایجاد مدیریت یکپارچه شهری، به مثابه تحول بزرگ ایجاد شوراهاست که امیدواریم به مانند دولت اصلاحات، دولت تدبیر و امید هم با همکاری مجلس بتواند پرچمدار آن باشد.

 به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری گفت: یکی از اولویت‌ها و مطالبات جدی اجتماعی و مدیریتی، یکپارچگی در حوزه مدیریت شهری است و به نظر می‌رسد پیش نویس لایحه پیشنهادی  می‌تواند پاسخی به این مطالبه باشد هر چند که باید نواقص آن برطرف شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی هر چه سریع‌تر به یکی از مطالبات اجتماعی، مدیریتی و فنی برنامه‌های توسعه کشور و قانون اساسی در خصوص ایجاد یکپارچگی در مدیریت شهری پس از گذشت ۳۸  سال از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تحول بزرگ ایجاد مدیریت یکپارچه شهری، به مثابه تحول بزرگ ایجاد شوراهاست که امیدواریم به مانند دولت اصلاحات، دولت تدبیر و امید هم با همکاری مجلس بتواند پرچمدار آن باشد و گام اساسی را در شکل‌دهی پارلمان‌های محلی با کارایی بالا و پاسخگویی به نیازهای محلی و شهری مردم عزیز کشورمان بردارد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت پرهیز از نگرش بخشی نسبت به واگذاری امور شهرها به مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: حرکت گام به گام و هوشمندانه و البته مؤثر و زمانبندی شده برای تحقق کامل واگذاری امور شهرها به مدیریت شهری و اجرایی شدن این یکپارچگی ضرورتی انکارناپذیر است.

 

عارف تاکید کرد: مدیریت نوین اداره شهرها بر اساس قانون چند دهه پیش عملاً امکان‌پذیر نیست و کنفرانس مدیریت شهری فرصتی مناسب  برای هم‌اندیشی نخبگان، متخصصان و مدیران درخصوص چگونگی عملیاتی کردن مدیریت یکپارچه شهری است.

 

وی بر ضرورت تشکیل پارلمان شهری برای به حداقل رسیدن دخالت دولت‌ها درامور مربوط به مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: یکی از آفت‌هایی که می‌تواند مدیریت شهری را تحت‌الشعاع قرار دهد، سیاسی و جناحی کردن موضوعات مربوط به مدیریت شهری است. متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل حاکم شدن نگاه سیاسی بر موضوعات مربوط به مدیریت شهری بویژه در کلان شهری به مانند تهران آنگونه که انتظار می‌رفت شاهد تحولی چشم‌گیر در این حوزه نبودیم و امیدوارم با حضور افراد متخصص و دلسوز در شوراهای شهر و روستا شاهد تحولی بزرگ در مدیریت شهری باشیم.

 

گفتنی است دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری طی روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند با حضور شخصیت‌های برجسته نظام در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.