«محمود عباس» با «ترامپ» دیدار کرد


اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,ترامپ

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واشنگتن با «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

 به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واشنگتن با «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

 

ترامپ در این دیدار گفت: با فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای دستیابی به توافق صلح(سازش) کار می کنم. ما توافق صلح میان طرفین را محقق خواهیم کرد. سطح روابط میان مسئولان اسرائیلی و فلسطینی شگفت انگیز است ولی باید برای متوقف کردن تحریک به خشونت راه هایی ایجاد کرد.

 

وی در ادامه افزود: از هماهنگی‌های امنیتی میان نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و اسرائیل تقدیر می‌کنم. نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نمی توانند اراده خود را بر فلسطینی ها و اسرائیل تحمیل کنند اما واشنگتن هر کاری بتواند انجام میدهد تا توافقی که تضمین کننده امنیت اسرائیل باشد با فلسطینی ها بدست آید.

 

از سوی دیگر محمود عباس نیز گفت: راهکار مبتنی بر ایجاد دو کشور به مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد. گزینه راهبردی فلسطینی ها تحقق صلح بر اساس راهکار دو کشور بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ است. ما می خواهیم به حق خود در تعیین سرنوشتمان دست یابیم و همانگونه که ما اسرائیل را به رسمیت شناختیم، اسرائیل نیز باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

 

تمام مسائل از جمله آوارگان و اسیران طبق توافق های بین المللی قابل حل است. محمودعباس افزود: تحقق صلح به اسرائیل این فرصت را می دهد که روابطی طبیعی با کشورهای عربی و اسلامی برقرار کند.