ادای دِین به علی نصیریان با «نیلوفر و نفت» تایید شد


اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی , علی نصیریان

نمایش «نیلوفر و نفت» که نویسنده و کارگردانش امیر دژاکام آن را ادای دِینی به علی نصیریان می‌داند، تایید شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی را گرفت. 

به گزارش خبرآنلاین، «نیلوفر و نفت» تازه‌ترین اثر امیر دژاکام در مقام نویسنده و کارگردان توسط شورای بازبینی و نظارت بر تئاتر تأیید شد و به زودی تبلیغات خود را آغاز خواهد کرد.

 

این نمایش از نخستین روز مرداد در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی مجموعه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

 

در جدیدترین اثر امیر دژاکام، جمعی از دانش‌آموختگان آکادمیک بازیگری و هنرهای نمایشی در کنار هنرجویان و دانش آموختگان مؤسسه اندیشه ماهان به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

مرتضی آقاحسینی، عباس جمشیدی، سروش طاهری، ملیحه کیاسربندی، علی برجی، مهرنوش دارا، فریبا امینیان، ابوالفظل جمشیدی، حامد پورمحمد، پریا وزیری، سمیه صباغی، سپید علیپور، بهارقاسمی، نسیم علیپور، مجتبی اسفیدانی و مانلی حسین‌پور در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

پیش از این امیر دژاکام در مورد تازه‌ترین اثرش گفته بود: «قصه، روابط و معنا در نمایشنامه «نیلوفر و نفت» نسبت به نمایش «بلبل سرگشته» چیزی دیگری است و در عین حال این نمایشنامه ادای دینی است به نمایشنامه «بلبل سرگشته» و نویسنده آن آقای علی نصیریان زیرا الهام بخش من برای نگارش «نیلوفر و نفت» بودند. در این نمایشنامه از آقای نصیریان و «بلبل سرگشته» یاد می‌شود. ما در «بلبل سرگشته» با قصه‌ای عارفانه مواجه هستیم ولی در نمایشنامه «نیلوفر و نفت» با قصه‌ای واقعی روبرو می‌شویم.»