رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در واشنگتن: در موضوع کره‌شمالی در کنار ترامپ می‌ایستم


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,رئیس جمهور کره جنوبی

رئیس‌جمهور جدید کره‌ جنوبی که در نخستین سفر برون مرزی‌اش از زمان روی کارآمدن به واشنگتن سفر کرده، متعهد شد تا در برابر کره‌شمالی با جدیت در کنار همتای آمریکایی‌اش بایستد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی پس از ورود به خاک آمریکا ابتدا به یادبود جنگ تفنگداران دریایی در کوآنتیکو در ایالت ویرجینیا که در جنگ کره از خودگذشتگی کرده و جان باختند، ضمن ادای احترام تاج گل تقدیم کرد.

 

وی با اشاره به کمک‌های نیروهای آمریکایی در تخلیه گسترده شهروندان کره از جمله والدین خودش گفت: اگر از خود گذشتگی‌های این نیروهای آمریکایی نبود من امروز اینجا نایستاده بودم.

 

وی افزود: ما با یکدیگر می‌توانیم به خلع برنامه اتمی کره شمالی، صلح در شبه جزیره کره و نهایتا صلح در شمال شرق آسیا دست یابیم.

 

مون جائه این قرار است پنجشنبه شب با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ملانیا، بانوی اول این کشور دیدار و در مراسم صرف شام شرکت کند اما مذاکره رسمی روسای جمهور آمریکا و کره‌ جنوبی روز جمعه برگزار خواهد شد.

 

برنامه امروز رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی شامل دیدار با قانونگذاران در کنگره نیز است.

 

وی به خبرنگارانی که در هواپیما همراه او بودند، گفت: اگر پیونگ یانگ به خواسته‌های سئول و واشنگتن عمل کند، ما باید سازش و مصالحه را پیشنهاد دهیم. آمریکا و کره‌ جنوبی باید بدون پاداش دادن به کره شمالی به خاطر رفتارهای بدش با یکدیگر رایزنی‌های مستمر داشته باشند تا به این نتیجه برسند که در ازای خلع تسلیحات اتمی کره شمالی چه چیزی به پیونگ یانگ ارائه دهند.

 

مون جائه این افزود: ما باید براساس شرایطی مذاکرات را با کره شمالی آغاز کنیم که این شرایط شامل دست‌کم اجتناب کره شمالی از انجام آزمایشات موشکی و اتمی بیشتر و تعهد به متوقف کردن توسعه برنامه اتمی‌اش پیش از آغاز مذاکرات است. متوقف شدن برنامه اتمی کره شمالی در ورودی به سوی مذاکرات است.

 

مذاکرات میان مون و ترامپ همزمان با اختلافات شدید درخصوص کره شمالی برگزار می‌شود.

 

سفر مون تنها با هدف مذاکرات درخصوص کره شمالی صورت نگرفته است.

 

وی اواخر روز چهارشنبه در دیدار با مقامات اتاق بازرگانی آمریکا خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی این دو کشور شد.