جبیر: قطر با وجود امضای توافقنامه سال ۲۰۱۴ مداخله در امور همسایگان را ادامه داد


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , جبیر

وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی گفت که دوحه با وجود امضای توافقنامه سال ۲۰۱۴ همچنان به مداخله در امور داخلی کشورهای همسایه ادامه داد.

 به گزارش تسنیم به نقل از العربیه، "عادل  الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه آلمان گفت که قطر با وجود امضای توافقنامه سال 2014 همچنان به مداخله در امور کشورهای همجوار ادامه داد.

 

جبیر در ادامه گفت: با وزیر امور خارجه آلمان درباره اهمیت توقف تامین مالی تروریسم، افراطی گری و اقدامات تحریک آمیز توافق کردیم.

 

وی افزود: امیدواریم که پاسخ قطر به لیست درخواست‌ها مثبت باشد تا به حل بحران دست یابیم و هدف از اقداماتی که علیه قطر اتخاذ شد تغییر سیاست‌های آسیب رسان این کشور علیه ماست.

 

گابریل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که آلمان با احترام به سیاست‌های جدید عربستان در چشم انداز 2030 می‌نگرد.

 

وی به موضوعات منطقه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش حوثی‌ها و (علی عبدالله)  صالح برای سیطره بر یمن را متوقف کنیم و باید به یکپارچگی اراضی عراق پایبند بوده و با هر طرح تقسیم این کشور مخالف هستیم.

 

وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: با عربستان درباره ضرورت پایان بخشیدن به حمایت از سازمان‌های افراطی به توافق رسیده و وحدت شورای همکاری خلیج فارس برای ما مهم بوده و از نقش میانجی‌گرانه کویت در بحران قطر حمایت می‌کنیم

 

وی افزود: حل بحران قطر  باید شامل توقف تامین مالی افراطی‌ها در منطقه بوده و امیدواریم که خواسته کشورهای تحریم کننده قطر بر توقف تامین مالی تروریسم و حمایت از اقدامات تحریک آمیز باشد.

 

در بخشی دیگر از این کنفرانس مطبوعاتی، "عادل الجبیر" گفت: ما از قطر می‌خواهیم که سیاست‌هایی را در پیش بگیرد که ترویج دهنده تروریسم، افراطی گری و تنفر نباشد و اغلب خواسته‌های ما در قطر در توافقنامه سال 2014 نیز وجود داشته است.

 

وزیر امور خارجه عربستان اضافه کرد: تغییری در موضع آلمان در قبال بحران قطر وجود نداشته و ما به درخواست کویتی‌ها، با تمدید فرصت داده شده به قطر موافقت کردیم.