استناد وزیر احمدی‎نژاد به توصیه مرحوم هاشمی برای نامزدی در انتخابات


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , وزیر احمدی‎نژاد

وزیر دولت احمدی‌نژاد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت تغییر و تحول تشکیل خواهم داد. تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم دولت پیشین که با همراهي نوه اش به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود، بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز با توکل به خدا و حمایت مردم پا به عرصه گذاشتم تا پیام تغییر و تحول را به مردم نوید دهم. آمده ام به ملت ایران بگویم که تغییر در نگرش ها و نگاه ها را دنبال می کنم. تغییر در رفتارها و باورها را دنبال می کنم. به تغییر ساختارها و زیرساخت های اجرایی کشور معتقد هستم. ایران عزیز کشوری غنی و ثروتمند است. مهمترین سرمایه ما مردم هستند که منابع انسانی کشورند.

 

وی افزود: ثروت ها و منابع خدادادی زیادی در کشور است. ما کشوری با میراث غنی فرهنگ ایرانی-اسلامی داریم. کشوری که در رأسش ولی فقیه، هدایتگر کشتی انقلاب اسلامی است. اما چرا با این همه ثروت شاهد فقر و محرومیت و بیکاری در قشر جوان هستيم؟ چرا شاهد رکود در صنعت و اقتصاد و زاغه نشینی و حاشیه نشینی باشیم؟ چرا مردم نالان هستند؟

 

زاهدی معتقد است: رمز موفقیت در تغییر نگاه از «من می توانم» به «ما همه می توانیم» است. ما می توانیم نشاط و شادی را به جامعه بازگردانیم. می توانیم از بحران های اقتصادی عبور کنیم. می توانیم با هم و در کنار هم اقتدار علم و فناوری را به کشور عرضه بگذاریم. ما می توانیم در سایه این اقتدار با دنیا تعامل کنیم. دولت تغییر و تحول تشکیل خواهم داد. تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.»

 

زاهدی در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه آیا او و دیگر مسئولان دولت احمدی نژاد بر اساس يک دستور سازمانی برآده از اتاق فکر دولت قبلی برای ثبت نام در انتخابات اقدام کرده اند؟، گفت: من هیچ اطلاعی از اتاق فکر دولت قبلی ندارم.

 

وی درباره ابهام در سوابق علمی اش گفت: مقاله های من در سایت ها هست. بعید می دانم کسی درباره مقالات من صحبت کرده باشد. هیچ گاه ادعايي نبوغ خاص در حوزه ریاضی نداشتم، من معلم دانشگاه هستم و افتخار می کنم که در حوزه ریاضی دانش جويي می کنم.

 

زاهدی درباره مخالفتش با پیگیری پرونده بورسيه‎هاي غيرقانوني گفت: پرونده بورسیه ها در مجلس قبل مطرح بود. در کمیسیون آموزش و تحقیقات وقت زیادی گذاشته شد و کمیسیون اصل نود هم هیأتی را معین کرد و نتیجه بررسی ها را نیز دو سال قبل مطرح کردیم.

 

این عضو جمنا، درباره اینکه چرا با وجود عدم رأی آوري در جمنا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است؟ گفت: گلایه من این است که در مجمع ملی دوم در رأی گیری ها شرکت داده نشدم.

 

وی درباره تحقیق و تفحص از شهرداری هم گفت: روزی که بحث طرح تحقیق و تفحص در مجلس مطرح بود، در مأموریت بودم و حضور نداشتم. اما شفافیت در موضوعات و حوزه های اقتصادی به نفع کشور است و نباید نگران تحقیق و تفحص حتی در شهرداری باشیم. 

 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه ضعفی در دولت دیده‌اید که برای ثبت نام به وزارت کشور آمده‌اید، عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی توصیه کردند که ضرورت دارد بیش از یک نفر در صحنه انتخابات وجود داشته باشد من بر این اساس وارد میدان شدم. ضرورت‌هایی دیدم که تصمیم به حضور گرفتم.

 

این نماینده مجلس در واکنش به سوالي که به رویکرد تخریبی دولت توسط رسانه ملی اشاره داشت، گفت: من مکررا راجع به این موضوع صحبت کردم از  صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی انتظار می‌رود ملی عمل کند و گرایشی به چپ و راست و گرایش‌های سیاسی نداشته باشد.

 

او در ادامه با اشاره به حضور خودش در سازمان صدا و سیما عنوان کرد: زمانی که من مسئولیت‌های صدا و سیما را داشتنم اوایل پیروزی انقلاب بود و گروه‌های متعدد سیاسی حضور داشتند. نمايندگاني از آنها هم در صدا و سیما حضور داشتند. من از امام سوال کردم امام گفت اینکه کسی اندیشه سیاسی داشته باشد مانعی ندارد، اما اگر بخواهد در صدا و سیما اعمال کند درست نیست. باید جلوی این کار را گرفت و انتظار از صدا و سیما این است که درست عمل کند،‌ نباید کارکنان صدا و سیما گرایش فکری خاصی داشته باشند و وقتی امانت‌دار نظام و ملت هستند باید اندیشه خود را زیر پا گذاشته و بر اساس  منافع ملی عمل کنند.

 

همزمان با حضور زاهدی، چهره‌‌های سیاسی دیگری از جمله حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران نيز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور آمد.