عبدولی شرط گذاشت؛ اشکانی قبول نکرد


اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی,عبدولی

مربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه کسب نتیجه در هر دو رویداد قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی برای کادر فنی مهم است گفت: سعی کردیم تلفیقی از نفرات جوان و با تجربه را برای این رقابتها انتخاب کنیم.

 فرهاد اسماعیل نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام ترکیب تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی برای حضور در دو رویداد قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی، اظهار کرد: با توجه به فاصله سه روزه میان این دو رویداد، کادرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی مجبور بودند با دو ترکیب متفاوت در این دو رویداد حاضر شوند. بر همین اساس نیز کادر فنی تیم‌ ‌ملی پس از برگزاری اردوهای مختلف و مشاهده میزان آمادگی کشتی‌گیران، ترکیب نفرات حاضر در این مسابقات را اعلام کرد.

 

مربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی افزود: سعی کردیم تلفیقی از نفرات با تجربه  و جوان را در هر دو رویداد به میدان بفرستیم. هدف کادرفنی کسب نتیجه‌ در هر دو رویداد است و امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که اولویت کادرفنی نتیجه‌گیری بهتر در کدام رویداد است، گفت‌: ما هم برای مسابقات قهرمانی آسیا و هم برای بازی‌های همبستگی اسلامی سعی کرده‌ایم ترکیبی متوازن را انتخاب کنیم. تمامی نفرات اعزامی به این دو رویداد از بهترین نفرات کشتی فرنگی ایران هستند که می‌توانند دست به کارهای بزرگ بزنند و مانند جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشند. البته چه برای کادرفنی  و چه برای فدراسیون کشتی و مسئولان ورزشی ایران نتیجه‌گیری در بازی‌های همبستگی اسلامی بسیار مهم است و امیدوارم با توجه به تمرینات سختی که پشت سر گذاشته‌ایم بتوانیم نتایجی در خور نام کشتی فرنگی ایران کسب کنیم. کسب نتیجه‌ در این دو رویداد برای کادرفنی تیم‌ ‌ملی و مخصوصا علی اشکانی با توجه به این که تازه کار خود را آغاز کرده بسیار مهم و حیاتی است.

 

اسماعیل نژاد تصریح کرد: هر چند نفرات جوان زیادی در ترکیب تیم‌ ‌ملی حضور دارند، اما به هیچ وجه از کسب نتیجه‌ خوب ناامید نیستیم. هدف دیگر ما ارزیابی فنی و آشنایی با نقاط ضعف و قوت کشتی‌گیرانمان است تا با اصلاح نقاط ضعف بتوانیم برای مسابقات جهانی فرانسه نتایج خوبی را کسب کنیم. بنابراین حضور در این دو رویداد می‌تواند کمک زیادی برای علی اشکانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی باشد.

 

مربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی درباره علت دعوت نشدن سعید عبدولی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی، گفت‌: عبدولی اعلام کرده بود تنها حاضر است در بازی‌های همبستگی اسلامی کشتی بگیرد آن هم به شرطی که در تمرینات تیم‌ ‌ملی حاضر نشود که این موضوع با مخالفت اشکانی مواجه شد و از دعوت این کشتی‌گیر به تیم‌ ‌ملی خودداری کردیم. عبدولی جزو نفراتی بود که قرار بود به این رقابت‌ها اعزام شود، اما با شرطی که گذاشت از ترکیب تیم ملی کنار رفت.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا امیر قاسمی منجزی سنگین وزن تیم ملی برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب نشده است گفت: قاسمی چند روز پیش در جریان تمرینات از ناحیه عضلات پشت شدیدا دچار کشیدگی شد و به همین علت یک هفته نتوانست تمرین کند.از سوی دیگر از ناحیه انگشت دست نیز دچار آسیب دیدگی بود و با این اوصاف نمی‌توانست تیم ملی را همراهی کند.

 

اسماعیل نژاد در پایان با تاکید بر این که جوانان حال‌ حاضر کشتی فرنگی ایران می‌توانند آینده خوبی برای این رشته رقم بزنند، گفت‌: امیدوارم در این مسابقات بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم و باعث شادی دل مردم شویم. ما باید به این جوانان اعتماد کنیم تا در میادین سخت به نتیجه‌ مطلوب برسیم.