اردوغان دوباره ایران را متهم کرد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اردوغان

رئیس جمهور ترکیه با تکرار ادعای اینکه ایران در عراق ملی‌گرایی فارسی را رواج داده است گفت: مرحله بعدی عملیات سپر فرات در عراق انجام می‌شود.

 به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مدعی شد مرحله بعدی عملیات «سپر فرات» بصورت گسترده اجرا خواهد شد و به عراق نیز تسری می‌یابد.

 

اردوغان در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان تی وی» گفت عملیات سپر فرات اولین مرحله از «نقشه راه ضد تروریسم» ترکیه بود و در مراحل گسترده‌تر ادامه خواهد یافت.

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با اشاره به ترکمن‌های حاضر در عراق، تاکید کرد: «عملیات آتی فقط محدود به منطقه سوریه نخواهد بود بلکه سرزمین عراق را نیز شامل می‌شود. تل‌عفر و سنجار وضعیت (بحرانی) دارند. ما همچنین در موصل قوم و خویش داریم.»

 

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه وضعیت منطقه سنجار در عراق وخیم است، افزود این شهر به‌زودی به «قندیل دوم» و پایگاه جدیدی برای گروه تروریستی «پ.ک.ک» تبدیل خواهد شد که 2500 عضو این گروه در تلاش برای آن هستند.

 

اردوغان با ادعای اینکه سازمان «الحشد الشعبی» در عراق بصورت تهاجمی و اشغالگرانه عمل می‌کند، ادامه داد: «وقتی که با دید کلی به آن نگاه می‌کنیم، شاهد حمایتی از ایرانیان و ملی‌گرایی فارسی در (برخی) فرقه‌های عراق هستیم. آنها (ایران) این امر را با فرقه‌گرایی رواج داده و بر پایه ملی‌گرایی فارسی منتشر کردند.»