وزیر خارجه قطر: برقراری روابط سازنده با ایران ضروری است


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس به برقراری روابط خوب با همسایه خود ایران نیاز دارند.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان عربی، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس به برقراری روابط خوب با همسایه شان ایران نیاز دارند.

 

وی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه عرب نیوز گفت: ما باید با ایران روابط مثبت و سازنده داشته باشیم؛ روابطی بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور دیگران. ما در برخی موارد با آنها مشارکت داریم(اشاره به میدان گازی پارس که بزرگترین میدان گاز طبیعی دنیاست و مشترک میان قطر و ایران است).

 

وی بر اهمیت ایجاد تعامل مثبت با تهران از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد و افزود: فکر نکنم که کشوری از کشورهای شورای همکاری خواهان روابط حسنه با ایران نباشد. اما موضوع این است که چگونه به این روابط دست یابیم. ما بر این باور نیستیم که رویارویی در کار باشد. این درست است که رویارویی ها در اماکن مختلف وجود دارد و ایران در کنار یک طرف  کشورهای شورای همکاری در طرف دیگر هستند اما همه موضوعات جز از طریق گفتگو حل نخواهد شد.

 

وزیر قطری ادامه داد: ما تشویق به گفتگو میان کشورهای شورای همکاری به عنوان یک مجموعه با ایران می کنیم و این موضوع مورد توافق کشورهای شورای همکاری است و از حدود یک سال قبل که رئیس جمهور ایران درخواست گفتگو با کشورهای شورای همکاری را کرد، موضوع مطرح شده است.