ایران تنها تیم "بدون گل خورده" در انتخابی جام جهانی 2018


اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, تیم ملی فوتبال ایران

با باز شدن دروازه‌ انگلیس اکنون تیم ملی فوتبال ایران تنها تیمی است که در انتخابی جام جهانی روسیه 2018 گل نخورده است.

 به گزارش ‌ایسنا، شب گذشته و در مرحله انتخابی جام جهانی روسیه در قاره اروپا چند دیدار برگزار شد که در یکی از این دیدارها انگلیس برابر اسکاتلند قرار گرفت. سه شیر در حالی به مصاف اسکاتلند رفته بود که در بازی‌های قبلی دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود. با این حال  شاگردان ساوت گیت دو بار دروازه‌ی خود را باز شده دیدند تا رکورد گل نخوردن در این رقابت‌ها را از دست بدهند.

 

 به ‌این‌ ترتیب در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تنها تیمی است که در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه گل نخورده و در تمام این بازی‌ها کلین شیت کرده است.

 

در رقابت‌های دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، ایران 7 دیدار را انجام داده که تاکنون تیم‌های آسیایی از زدن گل به آن عاجز بوده‌اند. 6 بار علیرضا بیرانوند و یک بار سوشا مکانی در این دیدارها برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به میدان رفته‌اند.

 

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دوشنبه باید در ورزشگاه آزادی هشتمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را برابر ازبکستان برگزار کند.

 

در صورتی که ملی‌پوشان ایران در این بازی هم دروازه‌ خود را بسته نگه دارند و در دو بازی بعدی برابر کره جنوبی و سوریه نیز گلی دریافت نکنند، یک رکورد فوق‌العاده‌ در تاریخ رقابت‌های انتخابی جام جهانی ثبت خواهد شد.