بهروان: ممکن است سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شود


اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,استقلال خوزستان

مشاور عالی سازمان لیگ می‌گوید اقدام بازیکنان استقلال خوزستان در نرفتن به عمان می‌تواند باعث کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا شود.

 به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال خوزستان در اقدامی عجیب از سفر به عمان برای برگزاری دیدار مقابل الهلال عربستان خودداری کرد. این اقدام می‌تواند برای فوتبال ایران عواقب بدی داشته باشد.

 

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این اقدام بازیکنان استقلال خوزستان اظهار کرد: صددرصد خود باشگاه جریمه می‌شود و برای فوتبال باشگاهی ما پوئنی منفی لحاظ می‌شود. شاید این باشگاه در داخل کشور مشکل مالی داشته باشد ولی برای AFC این مسائل مهم نیست. این تیم به مرحله حذفی صعود کرده پس حتما باید در مسابقه‌ها حضور پیدا کند.

 

مشاور عالی سازمان لیگ افزود: علاوه بر جریمه مالی برای باشگاه استقلال خوزستان محرومیت هم برای این باشگاه لحاظ می‌شود. باید به این نکته توجه کنیم که عملکرد فوتبال باشگاهی ما آنچنان خوب نیست. سهمیه در هر سال به عملکرد باشگاه‌ها داده می‌شود. اگر در این سطح از مسابقه‌ها یک باشگاه نتواند به کارش ادامه دهد روی سهمیه‌های ما تاثیر می‌گذارد. ۹۰ درصد امتیازاتی که برای سهمیه‌بندی داده می‌شود، به عملکرد باشگاه‌ها برمی‌گردد.

 

او با بیان اینکه این کار بازیکنان استقلال خوزستان می‌تواند باعث کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا شود گفت: این مسابقه‌ها داخلی نیست که بخواهند این کارها را انجام دهند. این اقدام برای فدراسیون هم امتیاز منفی دارد. مجموعه عملکرد این ۴ باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا امتیاز ما را در آسیا مشخص می‌کند و برای فوتبال ما پرستیژ می‌آورد.

 

بهروان ادامه داد: من فقط برای این اتفاق می‌توانم ابراز تاسف کنم. البته شاید بازیکنان خواسته‌هایی داشته باشند ولی این اقدام آن‌ها به نفع فوتبال ایران نیست. امیدوارم تا وقت باقی است، مسئولان این باشگاه با بازیکنان کنار بیایند تا آن‌ها در دیدار مقابل الهلال حضور پیدا کنند. در حال حاضر بحث حیثیت فوتبال ایران است و استقلال خوزستان با نام استقلال خوزستان ایران در این مسابقه‌ها حضور پیدا کرده است. آن‌ها باید بدانند الان بحث فوتبال ملی‌مان در میان است.