اوباما: ترامپ و رسانه ها یکدیگر را تحمل کنند


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , اوباما

پس از یک هفته طوفانی دیگر بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رسانه های این کشور، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا همگان را به خردورزی و تحمل یکدیگر دعوت کرد. 

به گزارش صدا و سیما، به نقل از آسوشیتدپرس از جاکارتا، اوباما روز شنبه و در خلال سفر به پایتخت اندونزی گفت :«من در دوران ریاست جمهوری درباره چیزی که در رسانه ها در مورد من بیان می شد نگران نبودم و بیشتر به این فکر می کردم که رسانه ها 20 سال دیگر در مورد من چه خواهند گفت.»

 

اوباما پس از اتمام دوره ریاست جمهوری خود تلاش کرده است از فضای سیاسی آمریکا دوری کند اما به بخشی از سیاست های  ترامپ پرداخته است.

 

اوباما در مورد پیمان آب و هوایی پاریس و خروج ترامپ از آن گفت :« ما در پاریس بلندپروازانه ترین توافقنامه تاریخ را در زمینه تغییرات آب و هوایی به سرانجام رساندیم، توافقنامه ای که حتی با وجود غیبت موقت آمریکا در آن هنوز می تواند شانس خوبی برای کودکان ما باشد.»

 

خارج شدن ترامپ از پیمان آب و هوایی پاریس در ماه گذشته خیلی ها را متعجب ساخت. او همچنین رابطه بسیار پرتنشی با رسانه ها داشته است و اخیرا به دلیل حمله لفظی به یک مجری شبکه ام اس ان بی سی با انتقاد دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره روبرو شده است.