کریستیانو رونالدو در نبود بنزما بهتر کار می‌کند


ر

مهاجم رئال مادرید در نبود بازیکن فرانسوی بیشتر گلزنی می‌کند.

 به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، کریستیانو رونالدو و کریم بنزما هشت سال است که زوج خط حمله رئال مادرید را تشکیل می‌دهند. این دو مهاجم تابستان ۲۰۰۹ با مادرید قرارداد امضا کردند. آنها در کنار هم بهترین زوج خط حمله را در لالیگا در قرن ۲۱ را تشکیل دادند و در ۳۵ گل تاثیر داشتند (۱۶ گل بنزما و ۱۹ گل رونالدو ۹ پاس گل دادند ).

 

با این حال در این فصل شرایط متفاوت است. رونالدو از طرف مهاجم فرانسوی خوب تغذیه نشده است. او زمانی که بنزما در خط حمله حضور ندارد، بهتر گلزنی می‌کند. مهاجم پرتغالی برابر سویا در کنار مارکو آسنسیو و خامس رودریگس بازی کرد، سپس لوکاس واسکس در کنارش بازی کرد و او بهتر کار کرد.

 

این مهاجم پرتغالی در این فصل سه هزار و ۸۶۲ ‌دقیقه بازی کرده است که دو هزار و ۷۰۳ ‌دقیقه را بنزما در کنارش حضور داشته است. زمانی که هر دو بازیکن در زمین بودند رونالدو ۲۲ گل از ۳۷ گل خود را به ثمر رساند، یعنی او در کنار مهاجم فرانسوی هر ۱۳۲ دقیقه یک بار گلزنی کرد و در غیاب او در هر ‌ ۷۷ ‌دقیقه دروازه‌ حریفان را باز کرده است.

 

در لالیگا رونالدو و بنزما هزار و ۵۳۴ ‌دقیقه در کنار هم بازی کردند که مهاجم پرتغالی ۱۳ گل به ثمر رساند (یک گل در ۱۸ ‌دقیقه). او توانست دو گل برابر آلاوس، اسپورتینگ خیخون، لاس پالاماس به ثمر رساند و یک بار دروازه‌ تیم‌های گرانادا، سویا، رئال سوسیداد، اوساسونا، والنسیا (رفت و برگشت) و ویا رئال را باز کند.

 

زمانی که رونالدو در خط حمله در کنار دیگر بازیکنان حضور دارد ۹ بار گلزنی کرد. سه گل مقابل اتلتیکومادرید، دو گل برابر سویا و یک گل مقابل اوساسونا، رئال بتیس (رفت و برگشت) و آلاوس به ثمر رساند یعنی در ۹۲ ‌دقیقه یک بار گلزنی کرد.

 

لیگ قهرمانان اروپا این موضوع بیشتر واضح است. او پنج گل بیشتر در نبود بنزما به ثمر رساند. زین الدین زیدان در مجموع ۸۷۷ ‌دقیقه فرصت بازی به رونالدو در این رقابت‌ها داد و بازیکن پرتغالی توانست در  ۷۵.۵ دقیقه یک گل به ثمر برساند.