هشدار سوریه به آمریکا درباره حمله جدید به این کشور


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , فیصل مقداد

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: تحولات میدانی اخیر در سوریه بهترین تحولات برای ما از آغاز بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: تحولات میدانی اخیر در سوریه بهترین تحولات برای ما از آغاز اتفاقات در کشور بوده است. ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش در اقصی نقاط سوریه در حال پیشروی هستند و آشتی‌های ملی در سوریه دستاودرهای بزرگی را در دمشق، اطراف دمشق به ویژه تحولات اخیر در برزا، القابون، وادی بردا، الزبدانی، مضایا و همچنین محله الوعر در حمص رقم زد.

 

وی افزود: برخی روی حمص در آغاز حساب باز کرده بودند اما رویاهای پوچ آنها در هم پاشید و در عالم واقع هرچقدر هم مدت بحران طولانی شود، جایی برای رویاهای پوچ آنها وجود ندارد.

 

مقداد در کنفرانس خبری تصریح کرد: هدف اساسی به زانو درآوردن سوریه از طریق توطئه سری از سوی نظام‌های عربی بود و این نظام‌ها با حمایت و جا دادن به گروه‌های تروریستی شناخته شده‌اند. ما علیه تروریسم در هر مکانی می‌ایستیم.

 

وی افزود: توجیه اخلاقی یا سیاسی برای حملات واشنگتن به سوریه وجود ندارد اما دیوانه هر کاری می‌تواند انجام دهد. هدف از حملات آمریکا به سوریه این بود که سوریه نتواند پیروزی را علیه تروریسم رقم بزند. واشنگتن و مزدورانش از تروریسم بهره کشی می‌کنند.

 

مقداد افزود: اهداف ترامپ این بود که دوباره بگوید آمریکا می‌تواند در هر جایی از زود استفاده کند. دولت آمریکا می‌خواهد بعد از پیشروی گسترده ارتش در میدان نقشی داشته باشد.

 

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: ما از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواستیم در داخل سوریه تحقیقات انجام دهد.  سازمان مذکور به خان شیخون نیامد و فقط به نمونه‌های ارائه شده اکتفا کرد. چطور می‌توان به شفافیت گروهی که این نمونه‌ها را به سازمان ارائه کرده اطمینان یافت.

 

بررسی نمونه‌ها در ترکیه که دشمن سوریه است، انجام شد. آمریکا با اعزام تیم سازمان منع تسلیحات شیمیایی به الشعیرات مخالفت کرد چون اهدافش را برملا می‌کرد. ساکنان خان شیخون تاکید کردند که افراد مسلح درباره حمله در آنجا اخبار جعلی را مطرح کردند. بار دیگر تاکید می‌کنم که سوریه سلاح‌ شیمیایی ندارد و همه را به طور کامل نابود کرده است.

 

فیصل مقداد اظهار کرد: حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات با هدف ضربه زدن به هر کسی بود که در این منطقه برای مبارزه با تروریسم تلاش می‌کند. آمریکا باید خوب مراقب واکنش دمشق و روسیه نسبت به هر گونه حمله جدید به سوریه باشد و به دقت به عواقب آن فکر کند.