فتاحی: لیگ هفدهم به خاطر جام جهانی یک هفته زودتر شروع می‌شود


اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,لیگ هفدهم

رییس مسابقات سازمان لیگ می‌گوید به دلیل حضور در فصل منتهی به جام جهانی بازی‌های لیگ هفدهم یک هفته زودتر آغاز می‌شود.

 به گزارش ایسنا، سعید فتاحی، رییس برگزاری مسابقات سازمان لیگ در حاشیه نشست سالانه مربیان درباره لیگ هفدهم اظهار کرد: شرکت‌ها باید توپ‌های جدیدشان را بیاورند. کیفیت توپ‌ها و زمین‌های ما مشکل دارد و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را ارتقا دهیم. لیگ ما جوان شده و امیدواریم در لیگ هفدهم لیگ پویاتر و جوانتری را شاهد باشیم.

 

وی درباره برگزاری دیدار سوپرجام فوتبال ایران اظهار کرد: همانند سال گذشته و مانند کل دنیا، سوپرجام را برگزار خواهیم کرد. البته تیم‌ها نیز در به تحقق پیوستن این موضوع باید کمک کنند. وضعیت تیم نفت مشخص نیست و از مالکیت این تیم تقاضا داریم تا زودتر تکلیف این تیم را مشخص کند.

 

فتاحی درباره برنامه ارائه شده به مربیان بیان کرد: برنامه ما پیشنهادی بوده است. مربیان باید مطالعه کنند و نقطه نظرات خود را به ما بگویند تا قبل از قرعه‌کشی مسابقه‌های لیگ برنامه قطعی را اعلام کنیم. در سایر لیگ‌های دنیا به دلیل جام جهانی، مسابقه‌ها زودتر برگزار می‌شود. به طور مثال بوندسلیگا ۱۴ روز، سری A ۱۱ روز و لالیگا ۱۵ روز زودتر برگزار می‌شود.

 

ما نیز یک هفته مسابقه‌ها را جلوتر آوردیم تا مسابقه‌های نیم فصل اول فشرده نشود. تیم‌های آسیایی ما نظیر استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان اگر بتوانند به مرحله بعد صعود کنند، بازی‌های فشرده‌ای در نیم فصل اول خواهند داشت به همین دلیل ما برنامه‌ریزی را به گونه‌ای انجام دادیم تا بتوانیم برنامه بازی‌های این سه تیم را طوری بچینیم که دچار مشکل نشود.

 

رییس برگزاری مسابقه‌های سازمان لیگ درباره شرکت مربیان در این نشست تصریح کرد: از دوستانی که آمدند تشکر می‌کنم و از آن‌هایی که نیامدند گله‌مند هستم. به هر حال آن‌ها نخواستند از برنامه و صحبت‌هایی که امروز شد استفاده کنند. ما همانند پارسال برنامه خود را ارائه دادیم. این زمان بهترین موقع برای برگزاری جلسه بود زیرا هفته بعد ماه رمضان است و مربیانی که در کلاس‌های مربیگری بودند قصد استراحت دارند. ما نامه این جلسه را به باشگاه‌ها زده بودیم و با آن‌ها هماهنگ کرده بودیم.

 

وی افزود: سال گذشته نیز دو برنامه پیشنهادی به مربیان دادیم و طبق شواهد ۱۲-۱۳ مربی از برنامه ارائه شده استقبال کردند اما بعضی‌ها در خلال مسابقه‌ها کم‌لطفی کردند و زمانی که تیم‌شان می‌باخت از برنامه لیگ انتقاد می‌کردند. البته ما ثمره مناسب لیگ را نیز در نتیجه‌گیری تیم ملی نیز دیدیم. باید قبول کنیم لیگ ما نیز مشکلاتی دارد اما نباید آن را با اروپا مقایسه کنیم. لیگ ما باید با رقیبان‌مان همچنین لیگ کره، ژاپن و امارات مقایسه شود که آن را نیز مقایسه کنیم می‌بینیم که تعطیلی‌های کمتری نسبت به آن‌ها داشتیم.