ایران و فرانسه در پزشکی نقاط مشترک دارند/ روابط 2 کشور رو به افزایش است


اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,سفیر فرانسه در ایران

سفیر فرانسه در ایران ضمن بیان اینکه تحقیق و اهمیت دادن به انسان‌ها دو نقطه مشترک در همکاری‌های ایران و فرانسه است، گفت: روابط دو کشور نه‌تنها کاهش نمی‌یابد بلکه به سمت افزایش نیز خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، فرانسوا سنمو در مراسم افتتاح اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاه‌های ایران و فرانسه مستقر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز خرسندی از پتانسیل همکاری علمی میان ایران و فرانسه اظهار کرد: دو نقطه مشترک شامل تحقیق و اهمیت دادن به انسان‌ها در همکاری‌ها و روابط پزشکی دو کشور وجود دارد.

 

این همکاری دو جانبه با حضور دکتر روحانی در فرانسه رنگ و بوی دیگری گرفت.

 

سفیر فرانسه در ایران افزود: مسئولین سیاسی علاقه‌مند به تداوم روابط هستند. ما اینجا هستیم تا بتوانیم روابط را از نزدیک قوت ببخشیم.

 

وی ادامه داد: از طرف من به عنوان سفیر فرانسه در تهران روابط انسانی و دانشگاهی میان دو کشور اهمیت بالایی دارد. از این رو این تعاملات را با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاهی انجام خواهیم داد و به منصه ظهور خواهیم رساند.

 

سفیر فرانسه در ایران تصریح کرد: آنچه که مسلم بوده این است که همکاری‌ها میان دو کشور ایران و فرانسه نه‌تنها کاهش نخواهد یافت بلکه به سمت افزایش نیز سوق می‌یابد.

 

سنمو افزود: از اینکه در میان موسسات علمی معتبر ایرانی و فرانسوی هستم بسیار خوشحال بوده و برای این اتاق آرزوی موفقیت می‌کنم.