دستگیری زوج اسپانیایی به اتهام ارتباط با داعش


اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

وزارت کشور اسپانیا از دستگیری دو تبعه این کشور در ترکیه به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش و تروریستهای این گروه و همچنین عضویت در این گروه خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، براساس گزارش ها، این زوج یک مرد مراکشی و یک زن اسپانیایی بودند که در منطقه ملیلا اسپانیا زندگی می کردند. وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که این زوج در ماه اکتبر به ترکیه سفر کرده بودند. انها در این سفر برای پوشش اقداماتشان دختر خود را نیز به همراه خود برده بودند.

ترکیه روز شنبه اعلام کرد، نیروهای امنیتی ترکیه نیز این زوج را پس از آنکه آنها از سوریه به ترکیه رفتند تا منتظر حمایتهای لجستیکی و مالی از سوی داعش باشند، بازداشت کرده اند.

اسپانیا اعلام کرد که نیروهای اعمال قانون این کشور با سرویس اطلاعات ترکیه و سازمان امنیت مراکش برای رهگیری اقدامات این زوج همکاری هایی داشته است.

اسپانیا هنوز به زمان دقیق دستگیری این زوج اشاره ای نکرد.

از زمان فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، شماری از شهروندان کشورهای غربی برای پیوستن به این گروه به عراق و سوریه رفته اند. این درحالی است که مقامات امنیتی غرب نگران هستند که بازگشت این شهروندان به کشورهای غربی ممکن است باعث وقوع حملات تروریستی در شهرهای غربی شود به همین دلیل تدابیر امنیتی شدیدی در برخی کشورهای اروپایی اتخاذ شده است.

اخبار بین الملل - ایرنا