اولین چرخش از فرمان ترامپ/ مجوز ورود 872 پناهجو به امریکا صادر شد


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

همزمان با شدت گرفتن موج فشار و اعتراض بر ترامپ، دولت امریکا اولین استثنا را بر دستور رئیس کاخ سفید وارد کرد و جواز پذیرش چند صد پناهجو را صادر کرد. خبرگزاری «رویترز» با اشاره به برخی اسناد وزارت امنیت داخلی آمریکا تأکید کرد که دولت آمریکا با اغماض در اجرای فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» برای دست‌کم 872 پناجو طی یک هفته گذشته مجوز ورود به خاک آمریکا صادر کرده است.

 به  گزارش ایران آنلاین ؛برخی اسناد داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا از این امر حکایت دارد که دولت آمریکا با اغماض در اجرای فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا برای دست‌کم 872 پناهجو مجوز ورود به این کشور را صادر کرده است.

 

خبرگزاری «رویترز» در خبری اختصاصی به این اسناد اشاره کرد و نوشت، این اقدام دولت آمریکا با وجود فرمان اجرایی «دونالد ترامپ»‌ در روز جمعه که به طور موقت مانع از ورود پناهجویان از هر کشوری به آمریکا می‌شد، طی چند روز گذشته صورت گرفته است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

 

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

 

بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.