رحمانی‌فضلی: اولویت دولت در ۴ سال پیش‌رو تولید، اشتغال و وحدت در کشور خواهد بود


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رحمانی فضلی

وزیر کشور با اشاره به اینکه ملت ایران یک بار دیگر مانور قدرت را با حضور در انتخابات 29 اردیبهشت نشان داد گفت: اولویت دولت در ۴ سال پیش ‌رو تولید، اشتغال، وحدت و همدلی در کشور خواهد بود.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، خندان دل معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، سردار مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد با بیان اینکه در سالیان سال به لطف خدا، با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری مردم توفیق پیدا کردند سرنوشت خود را خود تعیین کنند و این کار مهمی است، اظهار داشت: تا زمان مشروطیت بحثی از انتخابات و مردم نبود و سلسله مراتب شاه بود و بقیه هم رعیت، مردم موظف بودند در سلسله مراتب زور و استبداد کار کنند و خراج بدهند و فرمان ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از مشروطیت نیز مجلسی که ایجاد شد دچار انحراف شد، گفت: تا سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی این توفیق پیدا شد که مردم در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

 

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه شرایط انتخابات اخیر شرایط ویژه‌ای در دنیا و منطقه بود و در آمریکا تیم جدیدی آمده بود که ادعای اعمال زور، فشار و سختی بر ایران را مطرح کرد، گفت: در منطقه شاهد بحران های متعدد سوریه، لبنان، یمن و عراق بودیم و دولت های منطقه وابستگی شان آشکارتر و حمایت شان از وهابیت، تکفیری ها و گروه های تند تروریستی مثل داعش، القاعده و طالبان روشن بود و ایران تنها کشور حامی ملت های مظلوم و مبارزه کننده اصلی با تروریسم بود.

 

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به اینکه جلوه‌های دموکراسی در انتخابات ایران یک بار دیگر تجلی یافت،خاطرنشان کرد: در مقطع انتخابات ریاست ‌جمهوری در ایران، رئیس جمهور آمریکا به عربستان رفت و کشورهایی که حامی تروریسم بوده و بویی از دموکراسی نبردند را مورد تفقد و حمایت قرار داد و در آنجا به ایران حمله کردند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین لازم بود ملت ایران یک بار دیگر مانور قدرت را نشان دهد که البته به لطف خدا، شاهد انتخاباتی بسیار خوب در کشور بودیم. انتخابات در شرایط کاملا آزاد، قانونی و با همکاری و همدلی همه مسئولین در عرصه نظارت و اجرا برگزار و حماسه جدیدی خلق شد.

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اولویت دولت در ۴ سال پیش رو تولید، اشتغال، وحدت و همدلی در کشور خواهد بود، گفت: در عرصه سیاست داخلی باید روی وحدت و همدلی تاکید داشته باشیم تا انسجام ملی موجب شود اقتدار ملی ما افزایش یابد.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید با رشد تولید، ایجاد اشتغال و تامین منابع لازم بتوانیم پایه های قدرت ملی را در حوزه اقتصاد محکم کنیم، گفت: فعلا موضوع کشور ما اقتصاد، تولید و اشتغال است و باید تلاش کنیم این مقوله و موضع به عنوان اولویت یک دولت و کشور در دستور کار باشد. تاکید می کنم معنای دولت را به عنوان همه دستگاه های اجرایی حاکمیت می دانیم، مجلس، نمایندگان، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها باید پای کار بیایند و مردم محور اصلی فعالیت بوده و با بسیج مردم، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های مردم در حوزه های مختلف عرصه های مختلف را فعال کنیم.

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگاه ما به مسئله اقتصاد نگاه دینی و ارزشی است افزود: ما در چارچوب یک نظام مقدس مبتنی بر آموزه های دینی و الهی است زندگی می کنیم و این انقلاب را میراث شهدا می دانیم، پس باید از موضوع و منظر توحیدی به مسئله کار نگاه کنیم. اگر اندیشه ما از جایگاه تفکر توحیدی باشد تمام تلاش ما عبادت خواهد بود، در این صورت رقابت و اختلاف و انشقاق میان افراد از بین می رود، چون همه در یک مسیر سیر می کنیم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه اگر به دنبال ایجاد شرایط مطلوب رقابتی نباشیم نمی توانیم موفق باشیم، افزود: در یک سال گذشته حرکت خوبی کرده‌ایم که با توجه به محدودیت ها قابل قبول است، لرستان و ایران باید جهش کند، عقب افتادگی ما خیلی زیاد است. اگر بخواهیم یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل را برای کسانی که امسال به بازار می رسند ایجاد کنیم، نسبت به آنهایی که وارد بازار می شوند ۳۰۰ هزار تا و نسبت به انباشت گذشته ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تا کمبود شغل داریم. آثار بیکاری در جامعه معلوم است و گناه این ها به گردن ما خواهد بود.

 

رحمانی فضلی در پایان گفت: نباید منتظر بودجه‌های دولتی باشیم بلکه باید به طرف سرمایه‌های مردم، صرفه جویی و سرمایه خارجی برویم. این امر با ۷ تا ۸ ساعت کار در روز درست نمی شود و بنابراین شب و روز دنبال راه حل باشید. هیچ مشکلی را خدا لاینحل نگذاشته است و ما می توانیم مشکلات را حل کنیم، به شرط آنکه بخواهیم.