افزایش سه برابری سرطان پروستات در ایران


اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی,سرطان پروستات

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش ۲.۵ تا ۳ برابری سرطان پروستات در کشور خبر داد و گفت: دلیل اصلی شیوع سرطان پروستات، افزایش سن امید به زندگی و طول عمر افراد است.

 به گزارش  مهر، دکتر رضا ملک‌زاده روز سه شنبه در بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: سرطان پروستات در ۲۰ سال گذشته شیوع رو به افزایش در کشورمان داشته است.

 

وی با اعلام اینکه شاهد افزایش ۲٫۵ تا ۳ برابری سرطان پروستات در کشور هستیم، افزود: دلیل اصلی شیوع سرطان پروستات، افزایش سن امید به زندگی و طول عمر افراد است.

 

ملک‌زاده با عنوان این مطلب که سرطان پروستات مربوط به افراد مُسن است اظهار داشت: با توجه به اینکه جامعه به طرف سالمندی پیش می‌رود در نتیجه افزایش بیماران مبتلا به سرطان پروستات در کشور طبیعی است.

 

معاون وزیر بهداشت در ادامه به مهمترین عوامل بروز سرطان پروستات در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین عامل چاقی و عدم تحرک است. همچنین مصرف گوشت قرمز و کالری زیاد منجر به بروز سرطان پروستات می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد مردم ایران تحرک فیزیکی کافی ندارند؛ گفت: چاقی به عنوان اپیدمی در کشورمان شناخته می‌شود، به طوری که ۳۰ درصد مردم جامعه چاق و ۴۰ درصد اضافه وزن دارند.

 

معاون وزیر بهداشت به تغییر روش‌های غربالگری سرطان پروستات برای تشخیص این بیماری اشاره کرد.