انور قرقاش: راه حل بحران با قطر در ریاض است و نه نیویورک و لندن


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,انور قرقاش

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات روز جمعه گفت که راه حل بحران به وجود آمده در روابط میان کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر در نیویورک و لندن نیست بلکه در ریاض قرار دارد.

به گزارش ایرنا، قرقاش طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: سیاست مظلوم نمایی قطر، باعث مخفی ماندن حمایت این کشور از هرج و مرج، افراط طلبی و تروریسم نخواهد شد.

 

 وی روز گذشته نیز در سلسله پیام هایی در توئیتر نوشت: کسی که دشمن عربستان است و فکر می کند که در خلیج فارس جایی دارد، متوهم است.

 

قرقاش عنوان کرد: انکار خسارت هایی که سیاست های قطر به بحرین، عربستان و دیگر کشورهای عربی وارد کرده است، عجیب به نظر می آید. توطئه هایی چیده شده و خون هایی ریخته شد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

 

این مقام اماراتی تصریح کرد: بعد از کارنامه سیاه و توطئه آمیز، از مظلومیت مورد ادعا می شنویم، این در حقیقت واکنش های دیرهنگام به سیاست های گستاخانه و زیان باری است که راه حل آن تغییر رویکرد است.

 

عربستان روز دوشنبه (15 خرداد 96) به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

 

در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

 

عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند.