مسی تنها یک جام برد اما...


اخبارورزشی,خبرهای   ورزشی,مسی

مهاجم بارسلونا تنها در این فصل فاتح کوپا دل ری شد اما آمار فوق العاده‌ای را به ثبت رساند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، لیونل مسی اکنون در تعطیلات به سر می‌برد اما خیلی زود باید برای نخستین بار زیر نظر خورخه سامپائولی (سرمربی آینده تیم ملی آرژانتین) کار کند. مهاجم بارسلونا فصل سختی را به همراه تیمش تجربه کرد اما در بیشترین لحظات عملکرد درخشانی داشت. او برترین گلزن  سه رقابت شد. البته در لیگ قهرمانان اروپا کریستیانو رونالدو می‌تواند با به ثمر رساندن  دو گل برابر یوونتوس در فینال به رکورد مسی برسد.  

 

مهاجم آرژانتینی در این فصل ۵۲ بار با پیراهن بارسلونا به میدان رفت و ۳۴ بازی در لالیگا، ۹ بازی در لیگ قهرمانان، هفت بازی در کوپا دل ری و دو بازی در سوپرجام اسپانیا انجام داد. او توانست در مجموع ۵۴ گل به ثمر برساند و آمار گلزنی ۱.۰۴ گل در هر بازی را به ثبت برساند. مسی در لالیگا ۳۷ گل، در لیگ قهرمانان یازده گل، در کوپا دل ری پنج گل و یک گل در سوپر جام اسپانیا به ثمر رساند. مهاجم بارسلونا سوپرجام را در تابستان فتح کرد اما تنها جام مهم او در این فصل به قهرمانی در کوپا دل ری بر می‌گردد. بارسا در شروع هفته توانست سه بر یک آلاوس را شکست دهد.

 

مسی توانست ۱۳ بار نخستین گل تیمش را به ثمر برساند و ۳۴ بار در نوکمپ گلزنی کند. او دو بار هت تریک کرد و ۱۴ بار در یک بازی دبل کرد. همچنین ۹ پنالتی را به سمت دروازه حریفان زد و تنها یک پنالتی را برابر ایبار از دست داد. بازیکن بارسا چهار گل از روی ضربه آزاد به ثمر رساند.