ترامپ برای نابودی "دیو تروریسم" متعهد شد


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش جلسه کابینه خود را تشکیل داده و شدیدا دستاوردهای دولتش در این مدت را تحسین کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ در این جلسه گفت: با در نظر گرفتن معدود استثناهایی هرگز رئیس جمهوری در آمریکا نبوده که در یک چنین چارچوب زمانی کمی این میزان دستاوردهای فراوان کسب کرده باشد!

 

ترامپ در این سخنرانی وعده داد که "دیو تروریسم" را با از بین بردن منبع حمایت مالی آنها گرسنه نگاه دارد.

 

او همچنین وعده داد که پیگیری معاملات تجاری که موجب جهش اقتصاد آمریکا خواهد شد را ادامه می‌دهد و وزیر خزانه‌داری دولتش در حال کار بر روی یکی از بزرگترین کاهش‌های مالیات در تاریخ آمریکاست.

 

ترامپ در عین حال درباره عربستان به عنوان همپیمان آمریکا گفت: ما در حال متوقف کردن تامین مالی تروریسم هستیم. آنها قرار است جلوی تامین مالی تروریسم را بگیرند و البته این مبارزه آسانی نخواهد بود اما مبارزه ای است که ما در آن پیروز خواهیم شد. شما باید دیو تروریسم را گرسنه نگاه دارید و باور کنید که ما این کار را خواهیم کرد.

 

وی در جلسه روز دوشنبه کابینه خود گفت که از پیشرفت‌هایی که تا کنون در اقدام‌های اجرایی دولت حاصل شد خرسند است و در عین حال اختلاف میان دولت و کنگره را نیز کم اهمیت دانست.

 

ترامپ گفت که از کنگره خواسته تا سقف بدهی دولت را کاهش دهد و تا پایان سال مالی جاری کاهش مالیات‌ها را تبدیل به قانون کند و همچنین تا قبل از رفتن به تعطیلات ماه اوت اصلاحات بهداشت و درمان را به سرانجام برساند.