احساس کردم بدون مهرداد نمی‌توانم زندگی کنم


اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فریبانادری

گفت‌وگو با فریبا نادری به‌بهانه ازدواج و آغاز زندگی مشترک

جذابیت‌های دنیای بازیگری و تصویر موضوعی انکارناشدنی است و به‌همان نسبت هم اخبار و اتفاقات حول و حوش این دنیای پرسروصدا همیشه جالب و دارای مخاطب است؛ یکی از اخبار پرطرفدار این حوزه ازدواج هنرمندان است. فریبا نادری یکی از بازیگرانی است که طی چند روز گذشته اخبار و تصاویر ازدواجش در فضای مجازی منتشر شد.

 

نادری در مورد خصوصیات همسرش و دلایل انتخاب او برای ما توضیح داد. او تاکید می‌کند که در کنار همسرش آرامش بسیار زیادی دارد و تصمیم دارد به‌زودی طعم مادرشدن را هم بچشد. رویکرد فریبا نادری را راجع به ازدواج و دنیای کاری‌اش را در این گفت‌وگو می‌خوانید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فریبانادری

 

ضمن تبریک ازدواجتان به‌عنوان اولین سوال چرا این‌قدر مراسم را بی‌سروصدا برگزار کردید؟ چرا خودتان در صفحه شخصی‌تان خبر را منتشر نکردید اما صفحه‌ها و کانال‌های خبری این خبر را علنی کردند؟

زندگی خصوصی‌ام متعلق به خودم است؛ بنابراین در حدی که باید، خبرگزاری‌ها و دوستان عزیزی که عکس و خبر منتشرمی کنند در جریان قرار گرفتند، به‌نظرم درهمان اندازه کافی بود. برخلاف یکسری از افراد که اطلاعات زندگی شخصی‌شان را در اختیار عموم می‌گذارند خیلی این کار را ترجیح نمی‌دهم.

 

همسرتان از همکاران شما هستند؛ یعنی در حوزه تصویر و رسانه کار می‌کنند یا به شغل دیگری مشغولند؟

خیر؛ او بسیار هنردوست و انسان فرهیخته‌ای است اما بازیگر نیست و در این زمینه فعالیتی ندارد.

 

مراسم ازدواجتان را در چه تاریخی برگزار کردید؟

مراسم ازدواجمان را به‌صورت خصوصی و خانوادگی برگزار کردیم؛ درواقع روز پنجشنبه، ۲۲ تیر‌ماه سال ۹۶ مراسم عقدمان را برگزار کردیم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فریبانادری

 

بعد از مدت زیادی زندگی‌کردن به‌صورت مجردی، همسرتان دارای چه خصوصیاتی بود که شما او را برای ازدواج انتخاب کردید و تصمیم گرفتید که زندگی‌تان را با او به اشتراک بگذارید؟

باید بگویم از یک جایی به بعد احساس کردم که اگر با او نباشم زندگی را از دست داده‌ام، مهرداد بسیار مرد درستکار، با خدا و اهل زندگی است. او از ۱۳سالگی کار و تلاش کرده ودرنهایت الگوی رفتاری خیلی خوبی برایم است؛ با قاطعیت می‌توانم بگویم که در اطرافم مرد کم ندیدم، چه در دنیای کاری و چه فارغ از فضای هنری (نه فقط در بحث زندگی خصوصی بلکه مقصودم روبه‌رویی با آن‌هاست). به‌هر حال ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به‌واسطه کارمان آدم‌های مختلفی را می‌بینیم اما تا به‌حال با کسی مواجه نشدم که بگویم ‌ای کاش او می‌توانست پدر بچه‌هایم باشد اما از زمانی که همسرم را دیدم دلم می‌خواست پدر فرزندانم باشد

 

در عکس‌هایی که از روز مراسم شما دیدیم چهره‌ای مملو از امنیت خاطر داشتید، از حس و حال خود در روز مراسم بگویید؟

این موضوع به علت آرامشی است که در آن روز داشتم تا جایی که تعدادی از دوستان می‌پرسیدند چرا استرس نداری و من در جواب گفتم که آن‌قدر در کنار این آدم احساس آرامش دارم که جایی برای اضطراب باقی نمی‌ماند؛ البته دوستانی که آن روز در کنارم بودند هم بی‌تاثیر نبودند چراکه دوستان خوب در این مواقع مشخص می‌شوند

 

فکر می‌کنید از این به بعد زندگی مشترک و متاهل بودن تاثیری بر روند کاری و شغلی شما داشته باشد؟

از آن‌جایی که من جزو معدود بازیگرانی نبودم که به گفته بعضی فقط با پیشنهادات آن‌چنانی سر کار می‌روند، بعید می‌دانم که چنین اتفاقی برایم بیفتد؛ از طرفی در برنامه خصوصی زندگی‌ام قصد دارم بچه‌دار شوم، ممکن است به‌علت مادرشدن از فضای کار، در زمان کوتاهی فاصله داشته باشم اما اگر دوستان تهیه‌کننده و کارگردان قصد همکاری با من را داشته باشند علاقه‌مند به کار‌کردن هستم

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فریبانادری

 

حاشیه‌ها و اخباری در فضای رسانه منتشر‌شده بود مبنی بر این‌که به خانم‌های متاهل نقش‌های کمتری داده می‌شود، تصور می‌کنید آیا این قضیه شامل حال شما هم بشود؟

قبل از سریال «پرستاران» که سال گذشته کلید خورد به‌مدت یک‌سال و سه‌ماه برای کار پیشنهاد خوبی نداشتم در حالی که مجرد هم بودم، به‌همین دلیل نمی‌توانم تاهل را ملاک قرار دهم چرا که در آن زمان زن مجردی بودم که دلیلی برای این‌که کسی به من کار ندهد وجود نداشت.

 

درحال حاضر هم سر کار هستم. خدا را شکر این ماجرا شامل حال من نشده است، امیدوارم در ادامه هم این‌چنین باشد؛ به‌نظرم این مخاطب است که تا یک جایی انتخاب می‌کند چه بازیگرانی مشغول به کار باشند، اگر ما کارمان را بد ارائه دهیم بلافاصله با انتقاد مردم روبه‌رو می‌شویم. کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها همگی نسبت به این موضوع آگاهند و ممکن که در روند کاری بازیگر تاثیرگذار باشد اما به‌هر حال در مواقعی هم روابط وجود دارد و بر ضوابط هم غلبه می‌کند اما هر چه خدا بخواهد همان می‌شود من بیشتر از انسان‌ها به خدا معتقدم.

 

بعد از ساخت سری اول مجموعه «پرستاران» به نظر شما لزوم ساخت قسمت دوم هم احساس می‌شد؟

«پرستاران» از همان ابتدا پروژه‌ای پنجاه‌قسمتی بود اما به‌دلیل فشردگی جدول پخش، وقفه‌ای بین دو قسمت افتاد؛ در واقع فرصتی به ما دادند تا سری اول پخش شود و ما فصل دوم را کار کنیم. در ابتدا قرار بود پنجاه‌قسمت پشت سرهم به پخش برسد که در نهایت به دو فصل سی‌قسمتی تقسیم شد. سریالی مانند «پرستاران» پتانسیل ساخت تا هفتصد‌قسمت را هم دارد، مردم ما خیلی حوصله تماشای سریال‌های طولانی را ندارند چرا که آموزشی در این زمینه داده نشده و فرهنگ آن جا نیفتاده است وگرنه چنین کاری نه با تیم ما بلکه با تعدادی دیگر هم قابلیت ادامه‌دار شدن را دارد. «پرستاران» را می‌توان سال‌های سال ساخت.

 

کار‌کردن با علیرضا افخمی برایتان سخت‌تر بود یا شهرام شاه‌حسینی؟

کار با علیرضا افخمی یکی از شیرین‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایم محسوب می‌شود؛ او یکی از معدود کارگردانانی است که برایش دلتنگ می‌شوم. کار با شهرام شاه‌حسینی هم به علت نزدیکی سن و سال و روحیات به لحاظ بده‌بستان‌های بازیگری راحت بود، باید با افخمی کار کنید تا متوجه شوید.

 

این‌روزها در پروژه «گمشدگان» مشغول هستید نقشتان در این مجموعه چیست؟

محبوبه عزتی، دختر عاقل خانواده است که با پدرش رابطه بسیار خوبی دارد، پدری که همسر خود را از دست داده و دو فرزند دارد، محبوبه دختری است که خود را فدای خانواده کرده است، شغلش را دوست دارد، او دختر ثروتمندی است که با خصلت مردم دوستی‌اش وارد رشته پرستاری شده و بسیار به مردم علاقه‌مند است. دختری پرتلاش و کاربلد که تمام سعی‌اش را می‌کند تا اگر جایی حقی از پرستاران نادیده گرفته شده با زبان و ادبیات مختص به خودش پس بگیرد.

 

برنامه شما برای زندگی مشترک و کاری‌تان چیست؟

همان طور که گفتم اولویتم برای زندگی شخصی مادر شدن است زیرا احساس می‌کنم مادر شدن موهبتی الهی است و دلم می‌خواهد لایق مادر شدن باشم. برای دنیای کاری هم درحال حاضر مشغول کار «گمشدگان» هستم و باید دید که در آینده چه پیشنهاداتی مطرح می‌شوند.

 

پیشنهاد دیگری در این روزها نداشته و ندارید که آن را پذیرفته باشید؟

دو پیشنهاد تئاتر مطرح شد که علاقه زیادی به آن‌ها نداشتم، به‌زودی یک نمایشنامه‌خوانی در اصفهان دارم، کاری هم در رسانه بود که متن آن را دوست نداشتم در مجموع اخیرا پیشنهاد خیلی خوبی نداشتم. اما در آخر مایلم از دوستانی که ازدواجم را بسیار زیبا تبریک گفتند تشکر کنم، عزیزانی مثل بهنوش بختیاری، نیوشا ضیغمی، نرگس محمدی، محسن افشانی و... ازکسانی که شاید کمتر آن‌ها را می‌بینم که فقط تبریک گفتند و زخم زبان نزدند (چه همکاران و چه کسانی که در فضای مجازی پیام می‌گذارند).

 

در پایان برای تمام دختران دم‌بخت مملکتم آرزوی خوشبختی دارم همچنین از تهیه‌کننده خوب سینما و تلویزیون محمدرضا شفیعی که جزو اولین نفراتی بود که ازدواجم را تبریک گفت سپاسگزاری می‌کنم.

 

 صبا