موسوی لاری : احمدی‌نژاد یک مهره سیاسی سوخته و کاندیداتوری بقایی هم شوخی است/ امکان اجماع اصولگرایان وجود ندارد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,موسوی لاری

نایب رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان این‌که تلاش اصولگرایان برای دستیابی به اجماع از طریق نظرخواهی نشان‌دهنده استیلای فرهنگ سیاسی مدنظر اصلاحات در جامعه است، توفیق اصولگرایان در این راستا را غیرممکن دانست و گفت: احمدی‌نژاد یک مهره سیاسی سوخته و کاندیداتوری بقایی نیز شوخی است.

 حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حضور کاندیداهای متعدد در اردوگاه اصولگرایان برای رقابت‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کرد: به نظر می‌رسد، جریان موسوم به اصلاح‌طلب موفق به طرح فرهنگ خود در جامعه شده‌اند.

 

او ادامه داد: بر این اساس، همین که اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند که نیروهای خود را کنار هم جمع کنند و با مشورت و رای‌گیری کار را پیش ببرند، نشان می‌دهد فرهنگ مشارکت سیاسی، نظرخواهی و اتکا به رای‌گیری مدنظر اصلاحات در جامعه بسط و گسترش و استیلا یافته است.

 

نایب رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: آن‌چه ما همواره بر آن تاکید داشتیم و دعوت می‌کردیم کارها را ازطریق مشورت، هم‌فکری و اجماع‌سازی دنبال کنید، اکنون موردتوجه اصولگرایان قرار گرفته است.

 

اصولگرایان عموماً به‌فرموده عمل می‌کردند

وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: جریان اصولگرایی معمولاً چنین رویکردی نداشتند و عموماً به‌فرموده عمل می‌کنند اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که از پایین به بالا تصمیم‌گیری کنند و این مسئله یک گام به جلو است و نشان می‌دهد فرهنگی که مدنظر داشتیم، درحال جا افتادن است.

 

او ادامه داد: این مهم را محصول تلاش جریان نواندیشی می‌دانیم که در این سال‌ها در سطوح مختلف جامعه کار کرده‌اند؛ این‌که اصولگرایان به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند، اتفاق مبارک و خوبی است.

 

امکان ندارد اصولگرایان به اجماع برسند

موسوی لاری در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط اصولگرایان به اجماع نهایی دست خواهند یافت، اعلام کرد: خیر! امکان ندارد که در نهایت به اجماع برسند.

 

وزیر کشور دولت اصلاحات در واکنش به این پرسش که در صورت عدم توفیق اصولگرایان در دستیابی به اجماع نهایی، چگونه می‌توان اتخاذ رویکرد تصمیم‌گیری از پایین به بالا را امری مثبت تلقی کرد، گفت: به هر حال اصولگرایان تمایل دارند به این اجماع دست پیدا کنند و همین که این گام مثبت را برداشته‌اند را به فال نیک می‌گیریم.

 

همه اصولگرایان می‌خواهند ۱۰۰ باشند

نایب رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره علل عدم توفیق اصولگرایان در دستیابی به اجماع نهایی، یادآور شد: علت این است که معمولاً همه افراد اصولگرا علاقه دارند، صد باشند و هیچ‌کدام حاضر نیستند جایگاه‌های پایین‌تر را بپذیرند و هفتاد و هشتاد باشند.

 

احمدی‌نژاد یک مهره سیاسی سوخته است

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعلام کاندیداتوری حمید بقایی و فعالیت جریان نزدیک به احمدی‌نژادی خارج از چارچوب اصولگرایان اعلام کرد: به نظر من احمدی‌نژاد یک مهره سیاسی سوخته است و تمام شده است.

 

کاندیداتوری بقایی شوخی است

حجت‌الاسلام موسوی لاری در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان توفیق شخص بقایی نیز گفت: اعلام کاندیداتوری بقایی هم صرفاً یک شوخی است و نباید آن‌ را جدی گرفت.