وزیر کشور: به تولیدکننده و سرمایه‌گذار، رانت‌خوار نگوییم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین توفیق دولت در عرصه اقتصاد اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بود، گفت: واقعا دولت در این زمینه به صورت ویژه سرمایه‌گذاری کرد و وزارت کشور پیگیر جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش ایران آنلاین؛ عبدالرضا رحمانی فضلی  در گردهمایی معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع در وزارت کشور با اشاره به اینکه کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دستاوردهای خوبی داشته است، اظهار کرد: اولویت اصلی ما در سال 96 اجرای اقتصاد مقاومتی است. برنامه دولت در سال 96 برای اجرای اقتصاد مقاومتی تهیه شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان اولویت نظام با همکاری همه دستگاه‌ها اجرا کنیم. محور اقتصاد مقاومتی هم مردم هستند و اگر مردم را در این زمینه لحاظ نکنیم موفق نخواهیم شد. سال‌هاست شاهد یک روند کند در مشارکت دادن مردم در اقتصاد مقاومتی هستیم. این دولت سطح مشارکت مردم را افزایش داده  است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

 

وزیر کشور تاکید کرد: ما باید برای سرمایه‌گذاری و تولید، امنیت اقتصادی ایجاد کنیم و تولیدکننده و سرمایه‌گذار را به رسمیت بشناسیم و آنها را زالوصفت یا رانت‌خوار ننامیم.

 

همین کسی که بنز سوار می‌شود سه کارخانه و پنج هزار کارگر دارد. ما باید در قضاوت و داوری به گونه‌ای صحبت کنیم که مصداق صحبت‌های ما موجب ایجاد تفکر منفی نسبت به تولیدکنندگان نشود البته باید با رانت‌ها مقابله شود اما نباید با بزرگ‌نمایی و کلی‌گویی افکار عمومی را بد هدایت کنیم. هر کسی در چارچوب قانون سرمایه‌گذاری کرد باید قدردان او باشیم و زمینه را برای فعالیت او آماده کنیم. نباید به کسی که تولیدکننده و سرمایه‌گذار است بگوییم رانت‌خوار.