ایران و شش کشور مسلمان هیچ حمله ی تروریستی در آمریکا نکرده اند / حتی عاملان 11 سپتامبر هم از این 7 کشور نبودند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ

انتقاد هافینگتن پست از ترامپ:

ایران و شش کشور مسلمان هیچ حمله ی تروریستی در آمریکا نکرده اند / حتی عاملان 11 سپتامبر هم از این 7 کشور نبودند

هافینگتن پست نوشت: از سوی مهاجران هفت گشور نام برده شده توسط ترامپ که تحت تاثیر ممنوعیت صدور ویزا قرار گرفته اند از سال 1975 تا کنون هیچ حمله تروریستی مرگباری رخ نداده است.

به گزارش  انتخاب ؛ بین سالهای 1975 تا 2015 کشورهای ایران, لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هیچ آمریکایی ای را در خاک آمریکا مورد سو قصد قرار نداده است. این گزارش بر اساس تحلیل های موسسه کاتو که بر روی آمارهای حملات تروریستی تحقیق می کند نوشته شده است.

 

علاوه بر این گزارشی درهفته گذشته نشان میدهد که آمریکایی های مسلمان با خانواده هایشان که پیشینه شان به این هفت کشور بر میگردد هیچ آمریکایی ای را در 15 سال گذشته نکشته است.

 

بر اساس گزارش های مرکز ترینگل در حوزه تروریسم و امنیت داخلی 23% مسلمانان آمریکا با پیشینه خانوادگی از کشورهای ایران، سودان، سومالی ، یمن و سوریه که در توطئه های خشونت طلبانه افراطی از سال 2001 و حادثه 11 سپتامبر به این سو درگیر بوده اند که هیچ کدام از این عملیات ها منجر به کشته شدن هیچ آمریکایی ای نشده است.

 

از سویی دیگر هیچ یک از 19 هواپیما ربای حادثه 11 سپتامبر به این هفت کشور ارتباطی نداشته اند.

 

چارلز کورزمن استاد دانشگاه کارلینای شمالی و نویسنده گزارش موسسه ترینگل در بیانیه ای گفته بر خلاف شعارهای سیاسی جنجال آفرین ترامپ خشونت های انقلابی در میان مسلمانان آمریکا بسیار محدود است. در نتیجه اجازه دهید از این شواهد تجربی برای سیاست گذاری ها و بحث خای عمومی در مورد افراط گرایی خشونت آمیز استفاده کنیم.

 

کورزمن می گوید: این واکنشی افراطی و گمراه کننده به یک مشکل با مقیاس کوچک است.

 

ترامپ بعد از ظهر روز جمعه فرمان اجرایی ای را برای توقف فوری ورود شهروندان هفت گشور مسلمان را امضا کرد و این منجر به ایجاد نگرانی های خاصی در این مورد شد.

 

این فرمان در پایان اولین هفته ورود ترامپ به کاخ سفید امضا شده و این ترس را رغم زده که شاید ترامپ در مورد مسلمانان آمریکا دچار گمراهی و اطلاعات غلط است. با این اقدام به نظر می رسد درخواست ترامپ در سال 2015 برای توقف ورد مسلمانان به آمریکا برآورده شده است.

 

کورزمن معنقد است تهدید ناشی از درگیری مسلمانان آمریکا در اقدامات خشونت آمیز بیشتر شده و این خشونت ها بخش کوچکی از خشونت موجود در سراسر آمریکاست.

 

کورزمن «مسلمانان آمریکا» را در گزارشش افرادی می داند که دست کم یک سال قبل از رادیکال شدنشان در آمریکا زندگی می کرده اند. تقریبا 46 مسلمان آمریکایی در اقدامات خشونت آمیز افراطی در سال 2016 بر اساس گزارش های داده شده شرکت داشته اند که این میزان نسبت به سال قبل از آن 40% کمتر شده است.

 

از این 46 نفر 26 نفر شهروند آمریکا بوده اند و 6 نفر از ملیت های ناشناخته بوده و بقیه نیز مهاجر بوده اند .

 

تنها کمتر از نیمی از 46 نفر به واسطه افراط گرایی شان مجبور بودند به خاورمیانه سفر کنند یا به گروه های شبه نظامی در این منطقه بپیوندند.

 

23 نفر از آنها یا در سو قصد علیه اهداف آمریکایی درگیر بوده اند یا گفته می شود که درگیر بوده اند که در نهایت 54 کشته در اثر این سو قصد ها به جای مانده است. مرگ 49 نفر از اینها در اثر حمله عمر متین 26 ساله به یک کلاب شبانه در فلوریدا مربوط می شود.

 

بر اساس گزارش ها تعداد کشته شده های آمریکایی توسط مسلمانان بعد از حادثه یازده سپتامبر تا کنون 123 نفر بوده است.

 

به هر حال در سال 2016 188 نفر در خاک آمریکا در اثر شلیک گلوله توسط غیر مسلمانان کشته شده اند و 230 هزار کشته از سال 2001 و یازده سپتامبر در آمریکا رخ داده است.

 

دیوید شانزر مدیر مرکز تراینگل در بیانیه ای اعلام کرده که این که آمریکا عمیقا تحت تهدید افراط گرایی مسلمانان آمریکایی است صراحتا خلاف واقع است. حمله توسط مسلمانان تنها یک سوم قتل ها در سال گذشته است.

 

از این گذشته بر اساس اعلامیه های وزارت خارجه تقریبا 80 هزار پناهجو از سال 2001 وارد آمریکا شده اند که کمتر از 20 نفر از اینها تاکنون به جرایم تروریستی محکوم شده اند.

 

اما شانزر اضافه کرده که این که خشونت های افراطی مسلمانان را ندید بگیریم درست نیست و این یکی از مشکلات جامعه مسلمانان آمریکاست. تلاش های همه جانبه بین نهادهای دولتی و مسلمانان آمریکا باید با هدف حل و فصل این مشکل شکل بگیرد.