قتل؛ پایان ارتباط پنهانی


مردی که متهم است شوهر زن مورد علاقه‌اش را کشته است، در جلسه دادگاه مدعی بی‌گناهی شد. او 20 سال پیش به خواستگاری همسر مقتول رفته بود، اما نتوانست با او ازدواج کند.

 به گزارش جام‌جم، تیر 93 مردی با مراجعه به پلیس پایتخت گفت: پسرم احمد، امروز با مقادیر زیادی پول از خانه خارج شد تا در معامله یک قطعه زمین شرکت کند، اما دیگر برنگشت. چند روز پس از ثبت این شکایت، جسد احمد در کانال آبی اطراف رباط کریم کشف شد و ماموران را برای شناسایی قاتلش به تکاپو انداخت. آنها در همان تحقیقات ابتدایی به ارتباط پنهانی همسر احمد با مردی غریبه پی بردند و هر دوی آنها را بازداشت کردند. در بازجویی از متهمان مشخص شد آنها با همکاری یکدیگر، احمد را کشته‌اند و جسدش را در کانال آب انداخته‌اند. براساس کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، مرد غریبه به نام رحیم متهم به قتل و سمیه، همسر مقتول نیز در این کار همکاری داشته است. سرانجام پرونده برای صدور حکم در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده قرار گرفت.

 

صبح دیروز، در ابتدای جلسه رسیدگی، اولیای دم تقاضای قصاص کردند. سپس رحیم گفت: 20 سال پیش به خواستگاری سمیه رفتم، اما نتوانستم با او ازدواج کنم. چند سال بعد خودم ازدواج کردم. سال 89، سمیه با من تماس گرفت و از مشکلاتش گفت. دوباره با هم وارد ارتباط شدیم تا این‌که احمد فهمید. سمیه نقشه قتل او را کشید و کلید خانه‌اش را به من داد، اما وقتی وارد خانه شدم، دلم نیامد احمد را بکشم. چند روز گذشت. سمیه دوباره به من زنگ زد و این‌بار مدعی شد که احمد می‌خواهد تلافی کند و سر دختر بزرگ من بلا بیاورد. با این بهانه مرا به خانه کشاند تا نقشه قتل را اجرا کنم، اما وقتی وارد خانه شدم، با جسد احمد روی زمین مواجه شدم. آن را به رباط کریم بردم و در کانال آب انداختم. من مرتکب قتل نشده‌ام.

 

سپس نوبت به سمیه رسید. او در کل ارتباط با رحیم را رد کرد و گفت: من هیچ ارتباطی با رحیم نداشتم و از ماجرای قتل هم خبر ندارم. شوهر من برای معامله زمین رفته بود که ناپدید شد.

 

آنها در آخرین دفاع خود نیز منکر قتل شدند تا قضات با اعلام پایان جلسه رسیدگی، برای صدور حکم وارد شور شوند.