حسین شریعتمداری: هادی غفاری دروغ بزرگی می‌گوید، او سال 88 بخاطر اختفای اسلحه بازداشت شد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسین شریعتمداری

  روزنامه شرق پاسخ حسین شریعتمداری به هادی غفاری را منتشر کرده است که در آن مدیرمسئول کیهان بر بازداشت غفاری در سال 88 تاکید کرده است.

 

شریعتمداری در جوابیه خوب گفته است؛

در روزنامه شرق یکشنبه ٢٤/١١/٩٥ مصاحبه‌ای از آقای هادی غفاری را چاپ کرده بودید که در آن دروغ بزرگی را به این‌جانب نسبت داده بود و جناب‌عالی نیز این دروغ بزرگ را بدون درخواست شاهد و قرینه‌ و سند به دست چاپ سپرده بودید که گلایه‌ای نیست، اما مستدعی است پاسخ مستند این‌جانب را برای اطلاع خوانندگان روزنامه تحت مدیریت خویش درج فرمایید.

 

آقای هادی غفاری می‌گوید؛ «دستگیری من در سال ٨٨ دروغی بود که جناب آقای شریعتمداری گفت؛ پسر بزرگم زنگ زد خانه و خانمم گوشی را برداشت. گفت بابا را گرفتند؟ خانمم گفت بابات اینجا خوابیده توی اتاق خواب پیش من خوابیده! گفت آره اینجا کیهان توی مدرسه فیضیه قدم به قدم چسبانده‌اند.

 

بعد گوشی را گرفتم گفتم چه شده بابا؟ گفت اینجا کیهان پر کردند. گرفتن ٥٧ قبضه سلاح کمری و ٩٨ قبضه کلاشینکف در آن موقع از من، دروغ محض است، یک فشنگ هم نگرفتند. من زنگ زدم به آقای حسین شریعتمداری، گفتم آقای شریعتمداری من هادی غفاری هستم. گفت: از زندان زنگ می‌زنی؟ گفتم: خجالت بکش حیا کن! آخر چرا دروغ می‌گویی؟... این چه کاری است؟ گفت: تو داری از زندان زنگ می‌زنی. گفتم: آقا از کی در زندان به آدم موبایل می‌دهند، این موبایل من است. گفت: باشه از تو ترسیدند به تو موبایل دادند! گفتم: صبر کن خانمم با تو حرف بزند! گفتم: قطع بکنم با تلفن منزل می‌گیرم. می‌دانی چه جواب داد؟ گفت: حالا مگه خانم چی شده؟ یک شب آقای غفاری را زود از خواب بیدار کردی! گفتم همین؟ تو حیثیت من را در سراسر کشور برده‌ای. کیهان بالاخره درست است که تیراژی ندارد؛ اما دیده می‌شود! گفت بنویس، جوابیه بنویس، چاپ می‌کنیم! بینی و بین‌الله چاپ هم نکرد».

 

دروغ‌پراکنی آقای هادی غفاری که از ایشان دور از انتظار نبوده و نیست در حالی است که کیهان در تاریخ ١٢/١١/٨٨ به نقل از مقامات مسئول آورده بود؛ «پنجشنبه گذشته در پی خبری مبنی بر احتکار برخی اقلام و مایحتاج غذایی مثل برنج در مسجد الهادی، تیم بازرسی وزارت بازرگانی به تحقیق و تفحص پرداخت که مشخص شد برنج کشف‌شده مربوط به هادی غفاری امام جماعت مسجد مذکور است. در این بازرسی همچنین مأمورین به یک انبار مشکوک شدند که در نهایت تعداد ٥٧ قبضه سلاح کمری، ٩٨ قبضه کلاشینکف و مقدار زیادی فشنگ در آنجا کشف شد. همچنین جمعه گذشته به دنبال تکمیل تحقیقات و با مجوز مقام قضائی از منزل خادم مسجد الهادی بازرسی به عمل آمد و یک قبضه سلاح یوزی، دو قبضه سلاح کمری، یک قبضه کلاشینکف، یک قبضه ژ٣ و یک قبضه قناسه و هفت عدد خشاب کشف شد.

 

هادی غفاری دیروز در مصاحبه‌ای کشف این اقلام در مسجد خود را تأیید ولی اضافه کرد اتاقی که این سلاح‌ها در آن کشف شده در اختیار متولی مسجد بوده و او هم آن را به فردی ناشناس اجاره داده است. غفاری دیروز به جرم نگهداری سلاح غیرمجاز دستگیر شد.» بعد از درج این خبر، آقای هادی غفاری با بنده تماس گرفت و خبر دستگیری خود را تکذیب کرد ولی کشف اسلحه و مهمات و اقلام غذایی مثل برنج و... را برخلاف آنچه در مصاحبه کذایی ادعا کرده است تکذیب نکرد بلکه اختفای اسلحه و مهمات را به خادم مسجد نسبت داد که به ایشان گفتم؛ شما که ادعای حمایت از محرومان و مستضعفان را داشتید دیواری کوتاه‌تر از دیوار خادم مستضعف مسجد پیدا نکرده‌اید؟ اگر در گفته خود صادق هستید جوابیه‌ای بفرستید تا برای اطلاع عموم چاپ کنیم.

 

ایشان تأکید کرد که نیازی به جوابیه نیست و درخواست ما را بی‌پاسخ گذاشت. ایشان گوشی را به همسر محترمه‌شان دادند و گفت‌وگوی کوتاهی در حد حال و احوال داشتیم و ادعای غفاری که گفته‌ام «مگر چه شده! یک شب آقای غفاری را زود از خواب بیدار کرده‌ای»؟! دروغ محض است. ایشان از ترس مطرح‌شدن دوباره اختفای اسلحه و مهمات حاضر به ارسال تکذیبیه نبود و اصرار این‌جانب نیز فایده‌ای نبخشید. آقای غفاری چند روز بعد در مصاحبه با روزنامه اعتماد، تلاش کرده بود ماجرای یاد‌شده را تحریف کند وی که قبلاً اختفای سلاح و مهمات را به خادم مسجد نسبت داده بود این بار آن را متعلق به بسیج دانست! و کیهان در شماره ١٨/١١/٨٨ خود به این خبر پرداخت و بار دیگر از ایشان خواست که چنانچه در ادعای خود صادق است، جوابیه‌ای بفرستد. متن خبر ١٨/١١/٨٨ کیهان به شرح زیر است؛ «هادی غفاری در مصاحبه با روزنامه اعتماد بدون توضیح در مورد نقش خود در انباشت غیرقانونی و مشکوک سلاح، به دروغ‌پردازی علیه کیهان پرداخت. غفاری که در واکنش اولیه (گفت‌وگو با خبرگزاری فارس)، کشف ده‌ها قبضه اسلحه در مسجد الهادی را به خادم مسجد منتسب کرده بود، در گفت‌وگو با اعتماد مدعی شد سلاح کشف‌شده متعلق به پایگاه مقاومت بسیج مسجد است! این ادعا در حالی است که اولاً فعالیت بسیج در مسجد الهادی از ١٧ سال قبل تعطیل شده و ثانیاً نوع سلاح‌های مکشوفه (نارنجک، یوزی و...) گویای کذب این ادعا بود...

 

... و ثالثاً اینکه آقای غفاری در مصاحبه روز قبل خود ادعا کرده بود محل کشف سلاح‌ها به خادم مسجد و از طریق او به شخص دیگری اجاره داده شده است! کیهان، تناقض‌گویی آقای هادی غفاری را به اطلاع وی رساند و از او خواست اصل ماجرا را به عنوان جوابیه بازگو کند که ایشان هیچ جوابیه‌ای نفرستاد. گفتنی است پس از کشف این تسلیحات، آخرین مسئول بسیج مسجد احضار شده و وی در توضیحات خود گفته است که تمام تجهیزات نظامی همان زمان (١٧ سال قبل) تحویل سپاه داده شده و قبض تحویل را نیز ارائه کرده بود و اما، آقای غفاری در مصاحبه‌ای بازداشت خود را کلاً تکذیب کرده و به کیهان و سایر رسانه‌ها به دلیل انتشار این خبر اعتراض کرده بود. در‌حالی‌که پیگیری‌ها نشان داده است، وی برای ادای توضیحات بازداشت شده و سپس آزاد می‌شود و قرار بود آقای غفاری حتی بدون این توضیح نیز جوابیه‌ای بفرستد که نفرستاد و البته کیهان، ادعای ایشان درباره عدم بازداشت خود را بدون کنکاش می‌پذیرد و خود را موظف به توضیح در این باره می‌داند».

 

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود؛ اولاً: برخلاف ادعای هادی غفاری که گفته است کیهان از چاپ جوابیه او خودداری کرده است، کیهان در خبر بعدی خود نیز خواستار ارسال جوابیه از جانب ایشان شده بود و اگر ایشان در ادعای خود صادق است بایستی همان زمان اعلام می‌کرد که جوابیه فرستاده ولی کیهان از چاپ آن خودداری کرده است!

 

ثانیاً: باز هم برخلاف ادعای دروغی که مطرح کرده است؛ کیهان در انتهای خبر ١٨/١١/٨٨ خود تأکید کرده است؛ «ادعای ایشان درباره عدم بازداشت خود را بدون کنکاش می‌پذیرد و خود را موظف به توضیح در این باره می‌داند».

 

ثالثاً: در مصاحبه می‌گوید؛ حتی یک فشنگ هم از من نگرفته بودند! ولی در مصاحبه با اعتماد اختفای اسلحه و مهمات را تأیید می‌کند ولی آن را به خادم مسجد و سپس به بسیج نسبت می‌دهد که هر دو ادعا کذب محض است. خادم مسجد! بسیج! و حالا از اصل آن را انکار می‌کند!