برانکو: استقلالی‌ها برعکس ارّه می‌کنند تا به ما برسند


اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,برانکو ایوانکوویچ

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نباید گول حرف مسئولان تیم استقلال را خورد، گفت: اینها برعکس ارّه می‌کنند، یعنی یک چیزی می‌گویند و به یک چیز دیگر فکر می‌کنند تا به ما برسند.

به گزارش  مهر، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس برابر پیکان در هفته بیست و ششم لیگ برتر گفت: اولین بازی خانگی خود را در سال جدید پیش رو داریم. انتظار دارم بازیکنانم با پیروزی به هواداران عیدی بدهند.

 

وی افزود: با پیکان بازی داریم؛ تیمی که واقعا سختکوش است و یکی از موثرترین تیم های لیگ است و ضد حمله های با کیفیتی دارد. پیکان ترکیب خوبی از بازیکنان با کیفیت جوان و باتجربه را در خود جای داده است.

 

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: مجید جلالی هم خدمات زیادی به فوتبال ایران داشته است. کاملا واقفیم که بازی سختی در پیش داریم.

 

برانکو با بیان اینکه فرشاد احمدزاده به خاطر مصدمیت تنها غایب بازی با پیکان است، خاطرنشان کرد: مثل تمام مسابقات، با تمام میل و تلاش خود وارد این مسابقه خواهیم شد و از فلسفه بازی خود عدول نخواهیم کرد و کوتاه نمی آییم. انتظار یک بازی سخت و محکمی را مقابل پیکان داریم. در نیم فصل اول با این تیم به تساوی بدون گل رسیدیم. سال گذشته هم در جام حذفی به سختی پیکان را بردیم. این تیم در تلاش است خود را به رده چهارم جدول برساند تا شاید سهمیه مسابقات آسیایی را هم بگیرد.

 

«پرسپولیس در حال حاضر دو دروازه بان آماده دارد. آیا با شرایط موجود امکان رسیدن بازی به رادوشوویچ دروازه بان خارجی وجود دارد یا خیر؟» برانکو در پاسخ گفت: خوشحالم که این دروازه بانها را داریم. هم بیرانوند که ملی پوش است که تا الان خوب کار کرده است هم درویشوند و هم رادوشوویچ. هر سه دروازه بان ما بسیار خوب کار می کنند. ما همیشه روی نیمکت خود سه دروازه بان را داریم ولی بیرانوند اولین دروازه بان ماست. او روی هیچ گلی که تا الان خورده ایم مقصر نبوده است. روی گل هایی که خورده ایم کاری از دست بیرانوند بر نمی آمد. همین گل برابر صنعت نفت آبادان یا الریان قطر بیرانوند مقصر نبود. صنعت نفت یک توپ آورد و گل زد. الریان هم به جز سه گل خود موقعیت دیگری نداشت. بیرانوند همچنان تا بعد دروازه بان اول ماست. مهم این است که سه دروازه بان ما خوب کار می کنند و هر کدام را که بگذارم آماده است.

 

برانکو در خصوص بستن بخش کامنت های اینستاگرام خود و اینکه آیا این موضوع ارتباطی به رامین رضاییان و کنار گذاشتن این بازیکن و توهین هواداران دارد یا خیر؟ گفت: به خاطر هواداران نبوده است. اصلا کامنت ها را نمی خوانم. حتی بلد نیستم عکس را در اینستاگرام آپلود کنم. مارکو مربی بدنساز تیم به من کمک می کند. فیس بوکم را هم دامادم به روز می کند. خیلی خودم را درگیر نمی کنم. طاهری صحبتهایش را کرده است و این داستان تمام شده است.

 

وی در خصوص اینکه پرسپولیس موقعی که گل می خورد به سختی آنرا جبران می کند، گفت: وقتی یک تیم گل می خورد شوکه می شود. بازیکنان ایرانی احساسی هستند ولی بارها بوده که بعد از نتایج منفی توانستیم به بازی برگردیم مثل بازی با الوحده امارات. طبیعی است که شکست هیچ موقع خوب نیست ولی یک شکست نمی تواند ما را به هم بریزد. باخت همیشه خواهد بود.

 

سرمربی پرسپولیس درباره دریافت گل های زیاد این تیم در هفته های گذشته و اینکه آیا نگران این موضوع نیست؟ گفت: موافق نیستم که خیلی گل می خوریم. ما در لیگ قهرمانان آسیا زیاد گل خوردیم چون سطح مسابقات آسیایی بالاتر است که هر اشتباه کوچکی هم مجازات دارد. مقابل الهلال عربستان یک اشتباه کوچک روی ضربه ایستگاهی مرتکب شدیم و گل خوردیم. با الوحده هم دو اشتباه ساده کردیم که دو گل خوردیم درست مثل الریان قطر که عملا بدون موقعیت صد درصد گل به دروازه ما را باز کردند. در لیگ برتر، به جز استقلال از تیم دیگری دو گل نخورده ایم. خودتان هم دیدید که در دربی سه گل را چطور خوردیم. مهم این است که دفاع ما خوب کار می کند. منظورم فقط چهار مدافع نیستند بلکه ۱۱ بازیکن تیمم را می گویم. باید همچنان کار کنیم تا بهتر شویم. کار در فوتبال مستمر است و باید مدام تمرین کرد.

 

برانکو درباره کنار گذاشتن رامین رضاییان و اینکه ممکن است این کار باعث ایجاد دو دستگی روی سکوها شود، یادآور شد: وقتی تیم را ارنج می کنید می گویند چرا این را گذاشتی یا آنرا نگذاشتی. باشگاه از همه چیز مهمتر است. هیچ فردی از باشگاه مهمتر نیست؛ نه مدیرعامل، نه مربی و نه بازیکن. باشگاه یک موسسه است و طبیعی است هرکسی سهم کاری خودش را در باشگاه اجرا می کند مثل همین بازیکنان قدیمی خودمان که خدمات زیادی را ارائه کرده اند؛ ستاره هایی مثل علی پروین، علی دایی، جعفر کاشانی، مهدوی کیا، هاشمیان، علی کریمی و دیگران که در این تیم بازی کرده اند و بیش از پنج سال به باشگاه خدمت کرده اند. همه اینها عضوی از خانواده بزرگ پرسپولیس هستند؛ این نسل فعلی بخش فعلی تاریخ پرسپولیس را تشکیل می دهند.

 

وی در خصوص وساطت بعضی از پیشکسوتان برای بازگشت رضاییان گفت: من این را نمی دانم. با پیشکسوتان ارتباط خوبی دارم. هیچکس با من تماس نگرفته است. آنها خودشان هم مربی بوده اند و یا هستند. هر کدام هم در هر باشگاهی کار کند مثل علی دایی که با او در ارتباطم و قلبش کاملا قرمز است پرسپولیس را دوست دارند.

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا حرفه ای است یک برنامه تلویزیونی درباره این تصمیم نظرسنجی بگذارد؟ تصریح کرد: آنها می خواهند درآمد داشته باشند. این پیامکها برایشان درآمد دارد.

 

وی درباره اینکه این نظرسنجی از طریق تلگرام بوده نه پیامک تلفن همراه، تاکید کرد: فکر می‌کنید من از پشت کوه آمده‌ام. این کار قانونی است و غیرقانونی هم نیست. تمام تلویزیون‌ها دنیا هم این کار را می‌کنند تا بینندگانشان زیاد شود. آنها برنامه خودشان را دارند و تجاری‌سازی می‌کنند. دمشان هم گرم! عادل فردوسی پور که چندین سال است که این برنامه را دارد و باید کلاهمان را مقابلش برداریم.

 

برانکو درباره ضعف پرسپولیس در سمت چپ و استفاده از مدافع چپ تخصصی یعنی محمد انصاری در پست دفاع وسط که باعث ایجاد مشکل شده است، گفت : هر کسی بخش کاری خودش را نگاه می کند. موافق نظر شما نیستم. مقابل صنعت نفت این اتفاق بعد از ارسال پیش آمد. نه ربیع خواه مقصر بود نه انصاری. کمال می خواست به سمت جلو برود که بازیکن حریف توپ را گرفت و ارسال کرد. درباره انصاری شاید بگویید روی دو گل دربی مقابل استقلال هم مقصر بود که اینطور نیست ولی انصاری در همان پست ملی پوش شد و فکر می کنم بهترین پست برای این بازیکن همان است. هر مربی نظر خاص خودش را دارد.

 

وی در خصوص اینکه حتی نصرالله عبداللهی سرپرست استقلال هم قهرمانی پرسپولیس را قبول کرده است و چه زمانی خودتان این موضوع را اعلام می کنید؟ گفت: ما بازی به بازی پیش می رویم و موقعی قهرمان می شویم که آنرا قطعی کنیم. حالا سرپرست استقلال این بحث را قبول کرده، تظاهر است چون آنها برنامه دارند که به ما برسند. گول این حرفها را نخورید. ضرب المثلی داریم که می‌گوییم اینها برعکس اره می‌کنند، یعنی یک چیزی می‌گویند و به یک چیز دیگر فکر می‌کنند.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که مقابله با بازیکن سالاری یکی از عوامل موفقیت کارلوس کی روش بوده است که طبق نظرسنجی از هواداران برعکس آن در پرسپولیس بوده است. نظر شما چیست؟ گفت: هواداران همیشه یار دوازدهم بوده اند و مهمتر از همه، آنها هستند. بدون هوادار، باشگاه معنا ندارد. همچنین به تیم ملی، کادر فنی و مدیریت آن تبریک می گویم که گام بسیار محکمی برای صعود به جام جهانی برداشت ولی مهمترین موضوع برای ما هوادارانمان هستند.