پرسپولیس متکی به یک بازیکن نیست/ برانکو می‌تواند قهرمان آسیا شود


اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی, پرسپولیس

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس راه پیش روی این باشگاه را برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر ایران و آسیا را مساعد دانست و گفت: برانکو می تواند به این مهم دست پیدا کند. 

جعفر کاشانی رییس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس رفتن بازیکنانی مثل سروش رفیعی و مهدی طارمی را برای پرسپولیس خطرناک نمی داند. او درباره این موضوع و همچنین خریدهای جدید پرسپولیس به سوالات خبرنگار مهر پاسخ داد:

 

* درباره خریدهای جدید پرسپولیس چه نظری دارید؟

- بسیار خوب بوده است. مسیر شفاف و مشخصی در این زمینه انجام شده است و فکر می کنم اتفاقات خوبی در انتظار این تیم خواهد بود.

 

* از عملکرد مدیریت تیم رضایت دارید؟

- کاملا راضی هستیم. آقای دکتر طاهری با وسواس خاصی همه چیز را پیگیری می کند. اشراف کامل ایشان به موضوعات مختلف باعث شده است تا کمترین مشکلات را داشته باشیم.

 

* فکر می کنید در هیئت مدیره جدید حاضر شوید؟

- درباره چنین مسایلی هیچ اطلاعی ندارم. مهم باشگاه پرسپولیس است. فکر می کنم روند ساختاری باشگاه بسیار خوب پیش می رود. شما اگر به بحث ساختار سازی تیم نگاه کنید متوجه می شود بحث تیم های پایه را جدی گرفته ایم. باید کاری کنیم که در زمینه هایی نظیر بازیکن سازی به پختگی کامل برسیم. می توانیم تیم بزرگسال را تامین کنیم. اگر بخواهم به صورت کلی نظری درباره فرایند باشگاه بدهیم باید این نکته را عنوان کنم که باشگاه پرسپولیس در حال باشگاهداری به صورت واقعی است. روند خصوصی سازی را باید پیش بگیریم تا در چارجوب قوانین کشور بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم.

 

* اما مشکلات حقوقی هم دارید که احتمال می رود فیفا احکامی را علیه باشگاه صادر کند.

- بحث هایی که شما می کنید به هیچ وجه مربوط به دوران هیئت مدیره جدید نیست. آقای دکتر طاهری هم در حال رفع مشکلاتی است که از گذشته مانده است. تمام تلاش خود را برای رفع و رجوع می کنیم. اعتقاد دارم ساختارسازی مناسبی در باشگاه وجود دارد که کمک می کند به حل موانع و مشکلات.

 

* فکر می کنید رفتن سروش رفیعی و خروج احتمالی طارمی از پرسپولیس مشکلی در روند نتیجه گیری تیم ایجاد کند؟

- اینجا باشگاه پرسپولیس است. هر بازیکنی باید بداند کجا آمده است. متکی به فرد خاصی نیستیم. خیلی ها بودند که اسم و رسم زیادی داشتند اما هیچ کس بزرگتر از نام پرسپولیس نیست. باید فرهنگ برخورد با پیراهنی را ایجاد کنیم که آنها را همیشه در کانون توجهات قرار می دهد. آنها باید افتخار کنند پیراهن این تیم را پوشیده اند. باید قدر آن را بدانند. رفتن یکی دو بازیکن هیچ ایرادی به تفکرات فنی برانکو وارد نمی کند.

 

* خیلی ها می گویند نقش کی روش در لژیونر شدن بازیکنان ایرانی بسیار زیاد است. در این باره چه نظری دارید؟

- صحبتی در این باره ندارم. هر چه باشد خود بازیکن باید بهترین تصمیمش را بگیرد. این بازیکن است که خودش در نهایت باید بداند چه چیزی صلاح اوست.

 

* گویا قرار است باشگاه با غیبت های طارمی برخورد انضباطی کند؟

- بله همینطور است. باید نظم و ساختار باشگاه اولویت هرچیزی باشد.

 

* او را محروم می کنید؟

- خودم فوتبالیست بودم و می دانم بهترین برخورد با آنها ارشاد است. باید به او بفهمانیم کجا بازی می کند. بحث محروم کردن و جریمه نیست. نگاهمان کاملا ارشادگرایانه است.

 

* منشا می تواند جای خالی طارمی را پر کند؟

- دو بازی انجام دهد می فهمد کجا آمده است. می داند که باید بدرخشد و امیدوارم بتواند به تیم کمک کند.

 

* به نظرتان با برانکوبه رویای قهرمانی در آسیا خواهید رسید؟

- ایشان مربی توانمندی است و شک ندارم می توانیم به قهرمانی در آسیا برسیم. ابزار کاملی در اختیار ایشان بایستی قرار گیرد و امیدوارم با چنین تیمی بتوانیم خواسته های هواداران را بر آورده کنیم و به اعتلای باشگاه پرسپولیس نگاه ویژه ای داشته باشیم.