ستایش حریم اسکار توسط هنرمندان ایرانی


اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,ایوبی

رییس سازمان سینمایی اقدام کارگردان و بازیگر «فروشنده» که در واکنش به قانون ترامپ اسکار را تحریم کرده اند، قابل ستایش دانست.

بانی فیلم، رییس سازمان سینمایی اقدام کارگردان و بازیگر «فروشنده» که در واکنش به قانون ترامپ اسکار را تحریم کرده اند، قابل ستایش دانست.

  

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی شامگاه دوشنبه ۱۱ بهمن ماه با حضور در نشست خبری فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» از روند برگزاری این نشست ها بازدید کرد و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه حمایت و همراهی فیلمسازان در جشنواره چگونه بود، گفت: خوشبختانه فیلمسازان بنا بر تمایلی که به همکاری با سینما و جشنواره دارند دلشان می خواهد فیلم هایی بسازند که دیده شود به همین دلیل این فیلم ها در چارچوب و قوانین ساخته می شود و شیرینی حضور در این جشنواره در بین فیلمسازان احساس می شود.

 

وی درباره اقدام ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی در قبال اسکار توضیح داد: به نظر من کار هر دوی این هنرمندان قابل ستایش است و این کار در همه جای دنیا مورد ستایش و تقدیر قرار گرفته است و ما هم به عنوان ایرانی از این حرکت احساس افتخار می کنیم.

 

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه آیا این سازمان برنامه ای برای حمایت از این دو هنرمند دارد یا خیر، به شوخی تاکید کرد: چه کاری از دست ما بر می آید؟ آیا باید ترامپ را برکنار کنیم که البته این کار از دست من بر نمی آید. این هنرمندان حتما حمایت می شوند و البته همدلی و همراهی افکار عمومی و مردم و احساس افتخاری که مردم ایران از این اقدام کردند بالاترین همراهی و حمایت به شمار می رود. این دو عزیز هیچ انتظار دیگری از سازمان سینمایی ندارند و این هنرمندان فرزندان مردم خود هستند.

 

وی با بیان اینکه امسال با ۱۶ فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند، ادامه داد: تمام تلاش ما و سیاست ما این بود که سعی کنیم راه را برای جوانان باز کنیم و البته هنوز فکر می کنم که این راه برای آنها هموار نشده و کارهای ناتمام فراوانی در این زمینه باقی مانده است. با این حال جوانان ما با صبر، حوصله، دانش، تجربه و توانایی خود نشان دادند که سینما برای آنها است.

 

ایوبی در پاسخ به اینکه غیبت پیشکسوتان سینمایی مانند کیانوش عیاری و تهمینه میلانی در این جشنواره احساس می شود، گفت: ما هرگز پیشکسوتان را فراموش نخواهیم کرد. این جوانان ثمره تلاش همین پیشکسوتان به شمار می روند. جایگاه پیشکسوتان سینما در سینمای ایران همیشگی است البته این را هم باید بگویم که پیشکسوتان خوشحال هستند که میوه عمرشان با نگاه جدید سینما را دنبال می کند.

 

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه زمانی سازمان سینمایی گزارش های مالی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و چهارم و سی و پنجم را جهت شفاف سازی منتشر می کند، بیان کرد: من هیچ وقت چنین چیزی نگفته ام. وی بعد از اینکه خبرنگار مهر گفت شما پیش از این در گفتگویی منتشرنشده این موضوع را اعلام کرده اید و فایل صوتی آن موجود است، توضیح داد: اجازه بدهید ببینیم چه می شود.

 

رییس سازمان سینمایی درباره  اکران محدود «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری که به دلیل ممیزی به جشنواره راه نیافت، توضیح داد: «کاناپه» وارد جشنواره فیلم فجر نشده و هیچ اتفاق دیگری برای آن رخ نداده است. به هر حال رسیدن فیلم «کاناپه» به جشنواره امکانپذیر نیست، البته ما هنوز سراغ «کاناپه» نرفته ایم.

 

ایوبی در پایان در پاسخ به اینکه آیا با عوامل فیلم «امپراطور جهنم» که به جشنواره ورود پیدا نکرده است دیداری داشته است یا نه، گفت: این فیلم به جشنواره ورود پیدا نکرده است. اگر قرار به این باشد که ما باید با عوامل ۱۴۰ فیلم متقاضی دیدار کنیم.