اصفهان رنگ‌وبوی کودکی گرفت


اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره فیلم کودک ونوجوان

اينک پروانه‌ها دوباره در شهر اصفهان به پرواز در آمدند؛ اينجا کوچولوهاي اصفهان گردهم آمده‌اند تا با دستان خود آغاز کنند آنچه را که رنگ‌وبوي خودشان را دارد؛ اينجا همه‌چيز رنگ‌وبوي کودکي را دارد و پروانه‌ها به هواي دست‌هاي کوچکي که آنها را رها کرده‌اند، در آسمان اصفهان پرواز مي‌کنند. اينجا اگر زاينده‌رودش همچون گذشته پرآب نيست اما توانست پروانه‌ها را دوباره در کنار بستر همين رود پرواز دهد.

 به گزارش وقایع اتفاقیه، آيين آغازين سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان اصفهان با نام «جشن پروانه‌ها» شامگاه هشتم تير با حضور کودکان اصفهاني در باغ نور شهر اصفهان برپا شد. اين جشنواره در آغاز دهه چهارم فعاليت خود به پايتخت فرهنگ‌وهنر بازگشت و پروانه‌هاي اين جشنواره در کنار بستر زاينده‌رود، پرواز خود را آغاز کردند. اين مراسم با قرائت قرآن توسط گروه تواشيح نوجوانان شروع شد و سپس با ورود خاله شادونه، شور و هيجان در بچه‌ها متبلور شد. اين جشن را فقط کودکان اداره کردند و برنامه‌هاي متنوع خود را براي شروع کار جشنواره برگزار کردند. 

 

عليرضا رضاداد، دبير جشنواره‌ فيلم کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به اين رويداد فرهنگي و هنري اظهار کرد: از اينکه امشب در ميان جمع پرشور شما کودکان و نوجوانان حضور دارم، بسيار خرسندم. جشنواره فرصت مغتنمي براي تماشاي فيلم در کنار يکديگر است و اميدوارم اين جشنواره چنين فرصتي را در اختيار همه ما قرار بدهد. وي با بيان اينکه فيلم‌هاي جشنواره از ۹ تير در سينماهاي اصفهان اکران مي‌شوند، گفت: از فردا تا پايان جشنواره، وعده ما در سينما سپاهان و پرديس سينمايي چهارباغ خواهد بود. 

 

دبير سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: اين هفته موقعيتي است که خانواده و بچه‌ها مي‌توانند ۳۵ فيلم را به تماشا بنشينند و نظرات خود را به فيلمسازان منتقل کنند. رضاداد ادامه داد: خوشحاليم که دوباره توانستيم اين جشنواره را در اصفهان برگزار کنيم و همه تلاش مي‌کنيم اين جشنواره همه سال‌ها در اصفهان اجرا شود و بتوانيم سينمايي آبرومند را به تماشا بنشينيم.