صعود بیابانگرد و نوری به فینال کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ عبدولی به رده‌بندی رفت


اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی, کشتی فرنگی

نمایندگان اوزان ۷۱ و ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران راهی دیدار فینال کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شدند و ساپان عبدولی در وزن ۵۹ کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شد.

 به گزارش ایسنا،در جریان رقابت های روز دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که در دهلی پایتخت هند در حال برگزاری است، در وزن ۵۹ کیلوگرم سامان عبدولی در دور اول با نتیجه ۳ بر یک روزادور ژوگانیف از تاجیکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل فیروز توختایف از ازبکستان با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این مرحله مقابل کنجیرو فومیتا از ژاپن با نتیجه ۹ بر ۴ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد تا برای کسب مدال برنز با کالی سلیمانوف از قرقیزستان کشتی بگیرد. میرامبک آیناگولوف از قزاقستان و کنجیرو فومیتا از ژاپن در دیدار فینال این وزن حضور دارند.

 

در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۳ بر یک دیپاک از هند را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل نورقاضی آسانگولوف از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف تاکشی ایزومی از ژاپن می رود.

 

در وزن ۸۵ کیلوگرم حسین نوری در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر کانگ از کره جنوبی را شکست داد، وی در دور دوم مقابل فی پنگ از چین با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید. نوری در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد عظمت کاستوبایف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن است.

 

دیروز (چهارشنبه) نیز ۵ فرنگی کار ایران به روی تشک رفتند که رامین طاهری در وزن ۸۰ کیلوگرم،سید مصطفی صالحی زاده در وزن ۹۸ کیلوگرم و بهنام مهدی زاده در سنگین وزن به مدال طلا رسیدند و علی ارسلان نیز در ۶۶ کیلوگرم برنز گرفت.

 

پژمان پشتام نیز در وزن ۷۵ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.