پشت پرده توافق پرسپولیس بامنشا/امضا قرارداد قبل از اعلام فدراسیون


اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, پرسپولیس

جذب مهاجم نیجریه‌ای تیم فوتبال پیکان توسط پرسپولیس درحالی از سوی باشگاه سرخپوش تهرانی اعلام شد که ابهامات زیادی در مورد قطعی و قانونی بودن این انتقال وجود دارد. 

درشرایطی که فصل نقل و انتقالات هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر هنوز به طور رسمی آغاز نشده است، باشگاه پرسپولیس مثل سال گذشته خیلی زود خبر جذب یک بازیکن تاثیرگذار دیگر را اعلام کرد. اتفاقی که فصل گذشته در مورد علیرضا بیرانوند رخ داد و قرارداد او خیلی زود امضا شد.

 

این بار پرسپولیسی ها سراغ گادوین منشا مهاجم نیجریه ای تیم فوتبال پیکان رفتند که در شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر به جمع خودروسازان پیوست و توانست با ۱۴ گل یکی از برترین گلزنان لیگ برتر باشد.

 

آیا قرارداد واقعا امضا شده است؟

بعد از انتشار خبر جذب منشا توسط پرسپولیس اولین پرسشی که مطرح شد این بود که آیا باشگاه سرخپوش تهرانی با این بازیکن قرارداد رسمی امضا کرده است یا طرفین برای همکاری در فصل آینده با یکدیگر به توافق شفاهی رسیده اند؟ 

 

پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد قرارداد با گادوین منشا روز بعد از بازی با پیکان در لیگ برتر امضا شده و توسط این بازیکن و مدیر برنامه هایش مورد تایید و امضا قرار گرفته است.

 

آیا پرسپولیس کار غیرقانونی انجام داده است؟

پرسش دیگر پس از پاسخ مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس این است که آیا این باشگاه حق داشته در حین برگزاری مسابقات لیگ برتر و درحالی که منشا بازیکن پیکان بوده با وی قرارداد امضا کند؟ آیا این کار قانونی است؟

 

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش نیز گفت: براساس قوانین نقل و انتقالات فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - در شرایطی که شش ماه به پایان قرارداد یک بازیکن یا مربی باقی مانده باشد وی حق دارد قراردادش با تیم بعدی را به امضا برساند.

 

تکلیف اخطار و تذکر فدراسیون فوتبال چه می شود؟

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و البته مسئولان حقوقی این فدراسیون بارها اعلام کرده اند باشگاه هایی که پرونده های باز بین المللی دارند و نتوانسته اند بدهی های خود به مربیان و یا بازیکنان خارجی را پرداخت کنند، حق جذب بازیکن خارجی جدید برای فصل بعد را ندارند.

 

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر که با این دستور فدراسیون تکلیف قرارداد با منشا چه می شود و باشگاه چگونه با آن کنار می آید؟ گفت: قراردادی که ما با منشا بسته ایم تاریخ و زمان دارد و مشخص است که این قرارداد قبل از اعلام فدراسیون فوتبال بسته شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

منشا می تواند قراردادش را فسخ کند؟

ابهام دیگری که در مورد انتقال این بازیکن بوجود آمده است، امکان فسخ قرارداد از سوی وی و پیوستن به تیم دیگری است. امروز عنوان شد منشا از چند تیم داخلی و خارجی دیگر پیشنهاد دارد و بدش نمی آید که قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند.

 

خمارلو در پاسخ به این ابهام می گوید: قراردادی که ما منعقد کردیم کاملا رسمی است و هم آقای طاهری سرپرست باشگاه و هم منشا و مدیر برنامه هایش آن را امضا کرده اند. بنابراین امکان فسخ قرارداد وجود ندارد و مسائلی که در این زمینه مطرح می شود فضاسازی است.

 

آیا قرارداد دست کاری شده است؟

یکی دیگر از ابهاماتی که در این مورد وجود دارد زمان امضا قرارداد است. برخی اینطور عنوان می کنند که شاید باشگاه پرسپولیس در زمان قرارداد دست برده و آن را طوری تنظیم کرده است که همه چیز به نفع باشگاه باشد. با این حال اگر این گمانه زنی درست باشد منشا می تواند در مصاحبه ای که انجام خواهد داد پشت پرده را افشا کند. اما اگر او مصاحبه نکند و چیزی نگوید مشخص است که قرارداد کاملا رسمی و قانونی امضا شده و او حالا که از چند تیم پیشنهاد دارد به دنبال برهم زدن قرارداد است!