ماجرای شعارهای ضد ایرانی تظاهرات عراق ، اخبار عراق - ماجرای شعارهای ضدایرانی در عراق

ماجرای شعارهای ضدایرانی در عراق , شعارهای ضد ایرانی در پارلمان عراق

ماجرای شعارهای ضدایرانی در عراق

برگزیده ها: ماجرای شعارهای ضد ایرانی تظا هرات عراق

برگزیده ها رسانه های عراق ی به واکنش شخصیت های این کشور در برابر شعارهای ضد ایرانی تظا هرات اخیر عراق پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق ی، مسئولان جریان ها و احزاب سیاسی مختلف عراق شعارهای ضد ایرانی در جریان تظا هرات اخیر مقابل پارلمان عراق را محکوم کردند.

به گزارش برگزیده ها «محمد مهدی البیاتی» یکی از رهبران سازمان بدر اعلام کرد که هزینه شعارهای ضد ایرانی اخیر از سوی حزب بعث و عربستان سعودی پرداخت شده است. وی مخالفت خود را با تغییر شعار «مرگ بر آمریکا» و تبدیل آن به «ایران بیرون برود» اعلام کرد.

محمد مهدی البیاتی در ادامه گفت: مردم عراق خواهان تغییر هستند اما به دنبال هرج و مرج نیستند. وی خاطرنشان کرد: ما در طول سال های گذشته شاهد حمایت ایران از مبارزه با داعش بودیم و شما تظا هرات کنندگان باید توطئه پیش روی عراق و کسانی که این بازی کثیف را به راه انداخته اند درک کنید.

در همین راستا «محمد حیدری» یک کارشناس سیاسی در این باره گفت: دادن شعارهایی علیه ایران و اینکه شعاری علیه آمریکا و عربستان نشنیدیم بیانگر دخالت عربستان سعودی در عراق است که پرچم مبارزه با ایران را به جای نبرد با اسرائیل برافراشته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره شعار دفاع از اسلام و محرومین و مقابله با تروریسم و تکفیر را سر داده است از ملت عراق خواست که در برابر خطر تروریسم و صهیونیسم و حامیان آنها در منطقه هوشیار باشند.

از سوی دیگر شبکه های اجتماعی وابسته به «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر اعلام کردند که شعارهای ضد ایرانی اخیر از سوی طرفداران جریان صدر داده نمی شد بلکه شعارهای پوچ بعثی بودند و طرفداران جریان صدر زمانی که از کشتارگاه های رژیم صدام فرار کردند به عربستان، قطر و اردن پناه نبردند بلکه به ایران پناه بردند.

برچسب ها: شعار ، ضد ایرانی بازگشت به صفحه نخست
شعارهای ضد ایرانی در پارلمان عراق ,