جهانگیری: فردی که یک روز سابقه اجرایی ندارد ادعا می کند که فلان کار را می کنم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه حل مشکلات نیازمند تصمیم گیری عاقلانه ومدیران کارکشته و دارای سابقه عملکرد است، اظهار کرد: فردی که یک روز سابقه کار اجرایی ندارد ادعا می کند که فلان کار را انجام می‌دهد؛ با چه سابقه‌ای چنین حرفی میزنی؟ آیا در جایی که بودی کارهایی که باید را، انجام دادی؟

 به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین خدمت رسانی آب و برق به روستا که درسالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد با تاکید براینکه وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و آنها ما را منصوب کرده اند که خدمات خود را در زمانی مناسب و با ارزانترین روشهای ممکن به مردم ارائه دهیم اظهار کرد:  مدیران نباید در هیچ مقطعی منتی بر مردم داشته باشند و اگر کار خوبی انجام داده باشند مدیران خو بی هستند که به وظایف خود به درستی عمل کرده اند و چنانچه که خوب عمل نکرده و منابع کشور را هدر داده باشند باید در پیشگاه خدا و ملت پاسخگو باشند.

 

وی همچنین با بیان اینکه در مقطعی از تاریخ دولت را در اختیار گرفتیم که مشکلات کشور در بسیاری از زمینه ها زیاد بود خاطر نشان کرد: در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم خیلی ازکمبودها وجود داشت و گرانی زیادی بر کشور تحمیل شده بود. همچنین سوء مدیریت و ندانم‌کاری‌ها و عدم تسلط مدیر بر حوزه مدیریت خود باعث شده بود که با وجود سردادن شعارهای رفع محدودیت وضعیت روستاییان کشور روز به روز بدتر شود.

 

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در سال 92 سفره مردم روستایی در اثر تورم و رشد منفی اقتصاد 35 درصد نسبت به قبل کوچکتر شده بود. همچنین سفره مردم شهری نیز 25 درصد در مقایسه با قبل کوچکتر شده بود.

 

جهانگیری با بیان اینکه در سال 92 مردم زمانی که سفره خود را نسبت به سالهای 83 تا 85 مقایسه می کردند می دیدند که با وجود حرفهایی که گفته می شود سفره‌شان کوچکتر شده است ،افزود: علت کوچک شدن سفره مردم آن بود که زمانی که گفته می شد تورم 40 درصد است، تورم مواد خوراکی 57 درصد بود و این میزان تورم در زندگی مردم عادی و همچنین روستاییان تاثیر بسیار بیشتری داشت.

 

وی با انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور در سالهای گذشته خاطر نشان کرد: در ابتدای دولت یازدهم بیکاری با وضعیت نامناسبی مواجه بود. تعداد شاغلین سال 84 برابر بود با تعداد شاغلین سال 91 و این یعنی خالص شغل ایجاد شده در دو دوره دولت قبل صفر بوده است. شرایط خدمات رسانی که یکی از مهمترین خدماتی  که باید به مردم ارائه می شد آب و برق بود، در وضعیت مناسبی قرار نداشت.

 

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: مهمترین مسئله ما این است که مدیران باید بدانند که مشکل واقعی چیست؟ راهکار چگونه است و چه کسی قادر است که مشکلات را با راهکارهای موجود برطرف نماید. نباید به حرفها وشعارها گوش داد؛ چراکه سابقه مدیران نشان می‌دهد که آیا آنها می‌توانند به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند و آیا آنها در گذشته کاری مهم و پیچیده و اساسی برای کشور انجام داده اند یا خیر.

 

جهانگیری با بیان اینکه به فضل الهی به هر بخش که نگاه می‌کنیم از بحران‌ها عبور کرده‌ایم خاطر نشان کرد: در بخش سیاست خارجی شاهد بودیم که فضای ایران هراسی و ایران ستیزی در صورتی که ایران به عنوان کشوری تمدن ساز در دنیا مطرح بود از بین رفت.

 

وی ادامه داد: در ابتدای دولت به دلیل ایرانی بودن مردم نمی توانستند در بانکهای خارج از کشور حساب بانکی داشته باشند. همچنین فشار ها علیه ایران به گونه ای زیاد شده بود که بسیاری فکر میکردند هیچ چیز حریف اتحاد شش قدرت دنیا علیه ایران نمی شود اما ملت متحد، مسئولان عاقل ،دانا و توانا با جلب حمایت رهبری توانستند یکی از پیچیده ترین پرونده های دنیا را با گفت‌وگو حل کنندو در نتیجه آن امروز همه ایران را دوست دارند.

 

وی با اشاره به ایجاد ثبات در بازار سکه و ارز اظهار کرد: امروز چهارسال است که قیمت دلار با وجود کاهش زیاد قیمت نفت تکان نمی خورد در شرایطی که از این 4 سال کشور 3 سال را در تحریم قرار داشت. این ثبات و آرامش در اقتصاد در دوره تحریم و با اعتماد مردم به مسئولان بازگشت. در این دولت امید در مردم زنده شد و اعتماد آنها به مسئولین افزایش یافت.

 

جهانگیری گفت: دولت یازدهم تلاش کرد  که در بخش سیاست همه کسانی که رودرروی هم قرار داشتند را در یک مسیر قرار دهد و دعواها را کم کند. آنهم در شرایطی که به افشاگری مقامات علیه بکدیگر رسیده بود و حتی رئیس‌جمهور در مجلس علیه رئیس مجلس اقدام به پخش نوار می کرد.

 

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت یازدهم در کشور آرامش سیاسی ایجاد کرد و مردم و جریانات سیاسی وهمچنین دستگاههای حکومتی را با هم رفیق کرد؛ چراکه معتقد است وظیفه دولت فراهم کردن شرایط برای حل مشکلات کشور است.

 

جهانگیری با بیان اینکه دولت یازدهم به معنای واقعی به عدالت باور داشت و به محرومان رسیدگی کرد افزود: برای ما قابل پذیرش نبود که همه استان ها از گاز برخوردار باشند اما عده ای بگویند که سیستان و بلوچستان  نیازی به گاز ندارد. در بدترین شرایط منابع پولی گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را انجام داد. ما همچنین موفق شدیم در طول دولت یازدهم بدون اختصاص از بودجه دولت، به نه هزار روستا گازرسانی انجام دهیم و تعداد روستاهای دارای گاز را به 14 هزار برسانیم.

 

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش نیرو و تجهیز شهرها و روستاها به آب و برق گفت: جرات کنند و نمودارهای مربوط به اقدامات دولت را انتشار دهند. دولت یازدهم در سال 95 بیشتر از مجموع هشت سال دولت قبل به روستاها آب رسانی کرد.

 

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس‌جمهور در بخش های دیگری از آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاها با اشاره به تعاملات دولت  و مجلس در راستای ارائه خدمات و تسهیلات  به روستاییان خاطر نشان کرد: با کمک مجلس شورای اسلامی تصمیمی درباره بدهکاریهای وامهای روستاییان اتخاذ شد که بر این اساس تصویب شد که جرائم و سود بانکی وامهای زیر صد میلیون تومان از روستاییان دریافت نشود و آنها صرفا مبلغ دریافتی را بازپرداخت کنند. با اجرای این تصمیم تا امروز بیش از 150 هزار پرونده مختومه شده است.

 

جهانگیری همچنین با اشاره به سایر اقدامات انجام شده از سوی دولت تصریح کرد: دولت با جرای طرح سلامت کاری کرد که هیچ بیماری جز رنج بیماری هیچ رنج دیگری نداشته باشد. همچنین در دولت تصویب کردیم که سالانه 20 هزار مسکن روستایی ایجاد شود. درباره استخدام 33500 بهیار در روستاهای سراسر کشور نیز لایحه‌ای در دولت یازدهم به تصویب رسید.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت منطقه از لحاظ امنیتی با تاکید بر اینکه امروز ایران کانون امنیت منطقه محسوب می شود گفت: ماشین اقتصاد ایران در حال آغاز حرکت خود است و باید تلاش کنیم که نگذاریم این ماشین به دره برود. باید زندگی مردم وضع بهتری داشته باشد و رفاقت‌های سیاسی خیلی عمیق شوند تا فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شوند.

 

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی این است که انسجام داخلی به حد اعلای خود برسد.

 

وی با بیان اینکه حل مشکلات کشور نیازمند تصمیم‌گیری عاقلانه و مدیران کارکشته و دارای سابقه عملکرد است اظهار کرد: هرکسی که ادعا دارد می تواند عملکرد خود را با عملکرد وزارت نیروی دولت یازدهم مقایسه کند. فردی که یک روز سابقه اجرایی ندارد و حتی به یک روستا برق رسانی نکرده است ادعا می‌کند که فلان کار را انجام می دهد؛ با چه سابقه ای چنین حرفی می‌زنی؟ آیا در جایی که بودی کارهایی که باید را انجام می دادی؟

 

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو کارنامه خوبی دربخش آب وبرق دارد گفت: امروز ایران سازنده نیروگاه است در صورتیکه عده ای حتی نمی دانند نیروگاه ساز یعنی چه. امروز  وزارت نیرو به توانمندی بزرگی دست یافته و میتواند در کشورهای دیگر نیروگاه بسازد.

 

جهانگیری در پایان با اشاره به رتبه اقتصادی ایران در دنیا اظهار کرد: امروز ایران بزرگ شده و جزء 18  اقتصاد دنیا است. اما عده ای هنوز کوچک مانده اند و ایران را کوچک می دانند و آن را پایین می‌آورند  اگر می توانستیم ایران بزرگ را اداره کنند این گوی و این میدان.

 

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به بیان سخنانی درباره خدمات انجام شده در دولت یازدهم در حوزه نیرو پرداخت و خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که سرمایه گذاری‌های ابتدای انقلاب در زمینه های آب و برق وبه ویژه آب روستایی پس از حدود چهل سال به دلیل فرسودگی بسیاری از مناطق روستایی کشور را به مشکلی جدی روبرو کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی‌های اخیر در مناطق مختلف کشور، عملا منابع آبی کشور را با فرسایشی جدی مواجه کرده است خاطر نشان کرد: متاسفانه در دوره ای که از نظر درآمدهای ارزی دوره ای طلایی بود دوره بدی داشتیم و اقداماتی که باید در زمینه زیرساخت های روستایی انجام می‌شد انجام نشد.

 

تاجگردون با بیان اینکه به دلیل شرایط بسیار نامناسب روستاها این ضرورت احساس می‌شد که دولت و مجلس با رویکرد جدید اقداماتی جدی درباره روستاها انجام دهند، اظهار کرد: امروز دولت و مجلس در شرایطی کنار هم قرار دارند که بدون دغدغه و حاشیه مسایل مربوط به روستاها به ویژه آب روستاها را برطرف کرده‌اند.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در اوج منابع انرژی کشور در سال‌های 85 و 86 اعتبارات آب روستایی 100 الی 150 میلیارد تومان بود و در این شرایط شعار محرومیت‌زدایی سر داده می‌شد. اما امروز این عدد به 1300 میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

تاجگردون با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: من وقتی که می‌بینم تعدادی از سران نظام در تلویزین می‌نشینند و در شرایطی که خدمت‌رسانی به دورترن نقاط کشور انجام می‌شود سیاه‌نمایی می‌کنند تأسف می‌خورم.

 

وی افزود: شهادت می‌دهم که دولت یازدهم در هیچ شرایطی به فکر اتلاف منابع کشور نبوده و نخواهد بود.

 

وی اظهار کرد: کاری که در زمینه توسعه روستاها و آب و برق انجام شده است نهضتی بی‌حاشیه و بی‌شعار است که با تدبیری که دولت ارایه کرده است و همراهی مجلس با دولت فضایی آرام برای به ثمر رسیدن برنامه‌های خوب توسعه‌ای در کشور حاصل شده است.

 

تاجگردون تأکید کرد: من به عنوان یک اصلاح‌طلب که به اصلاح‌طلب بودن خود افتخار می‌کنم، خوشحال هستم که با شعار اعتدال خدمت را آنطور که زیبنده مردم است اجرایی می‌کنیم.