اسرار مهم از مخفیگاه البغدادی و مقر فرماندهی داعش در عراق


اخباربین الملل ,خبرهایبین الملل , البغدادی

روزنامه گاردین در شماره امروز خود (سه شنبه) گزارشی را با عنوان "مرگ در هر گوشه از مقر سابق البغدادی در کمین نشسته است"، منتشر و جزئیاتی مربوط به منازل امنی که رهبر داعش در البعاج در آنها ساکن بوده و هراس ساکنان این منطقه از وی مطرح کرد.

 به گزارش ایسنا، مارتین چلوف، نویسنده روزنامه گاردین نوشت: در قلب منطقه‌ای که خاستگاه داعش در البعاج عراق بود، همچنان جستجوی سرنخی جدید از داعش در بین پرونده‌های غارت شده و ساختمان‌های ویران شده ادامه دارد.

 

وی افزود: نیروهای داعش اصرار داشتند هر آنچه که می‌توانند با خود به صحرای سوریه ببرند، اما آنها پشت سر خود مدارک و شواهدی را برجای گذاشتند که نشانگر اهمیت این منطقه برای ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش و این گروه تروریستی به شمار می‌آید.

 

این نویسنده به یکی از ساختمان‌ها در این منطقه اشاره کرد که در یکی از دیوارهای آن کمربند انفجاری آویزان شده بود و چندین تفنگ نیز در یکی از گوشه‌های آن بود و همچنین بمب‌های ساعتی دیده می‌شد و در یکی از اتاق‌های ساختمان لباس‌های بمب گذاری شده و پرونده‌هایی وجود داشت که چگونگی معامله برده‌ها و چگونگی لباس پوشیدن و رفتارها را بازگو می‌کرد.

 

وی افزود، بخشی از این ساختمان برای ساخت بمب و مواد منفجره و بخش دیگر آن به امور اداری این گروه تروریستی اختصاص داشت به طوریکه برگه جریمه‌ها، قبوض و کارت‌های شناسایی در آنجا صادر می‌شد.

 

در مصاحبه‌ای که نویسنده این گزارش با صبحی محمد، یکی از ساکنان البعاج داشته است، وی گفته که آنها در هنگام تسلط داعش بر این منطقه یاد گرفتند که سوالی در مورد سرکرده داعش نپرسند و این علی رغم آن بود که آنها می‌دانستند که او در بین آنها زندگی می‌کند و دنبال واقعیت‌ رفتن یا سر از کار ابوبکر البغدادی درآوردن برای ساکنان گران تمام می‌شد.

 

یک مرد دیگر در این خصوص گفت: البغدادی ۱۰ خانه امن در این منطقه داشت اما هیچ کس شجاعت لازم را نداشت که در مورد منزلی که البغدادی در آن ساکن است، سوال بپرسد.

 

وی افزود: ما می‌دانیم که او در بین ما زندگی می‌کرد و حدود دو سال در این منطقه و دقیقا تا مارس در آن جا بود.

 

نویسنده این گزارش در پایان نوشت: داعش بین این منطقه و مرزها را بمب گذاری کرد تا مانع پیشروی نیروها شود. آزادسازی منطقه البعاج در مرزهای سوریه اسرار مهمی را برملا می‌کند که رمزگشایی از آنها هفته‌ها زمان می‌برد.