جهانگیری از نهایی شدن تکمیل آزادراه رشت – قزوین خبر داد


اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور گیلان را جزو مهمترین استان‌های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: گیلان از نظر کشاورزی نقش تعیین کننده‌ای دارد و از نظر صنعتی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه سفر خود به گیلان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم بزرگوار استان گیلان در تاریخ همواره به خوبی ایفای نقش کرده‌اند.

 

وی به حضور پررنگ و مشارکت بالای مردم گیلان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به رای بالا و معنادار مردم این استان به دکتر روحانی یکی از مهمترین اهداف این سفر تشکر از اعتماد مجدد مردم بود.

 

معاون اول رئیس جمهور، گیلان را جزو مهمترین استان‌های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: گیلان از نظر کشاورزی نقش تعیین کننده ای دارد و از نظر صنعتی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است. این استان از نظر گردشگری نیز می‌تواند یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران باشد.

 

جهانگیری با تاکید بر تکمیل زیربناهای مورد نیاز استان گیلان از جمله راه آهن، گفت: ما علاقمند بودیم راه آهن قزوین – رشت سریع‌تر به بهره‌برداری برسد اما محدودیت‌های بودجه دولت گاهی طرح‌های مهم کشور را با تاخیر مواجه می کند.

 

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین – رشت باید به انزلی و آستارا و سپس به آذربایجان متصل شود، افزود: گیلان می تواند از یک سو نقش منطقه ای و فراملی ایفا کند و از سوی دیگر استان های کشور را به یکدیگر متصل نماید.

 

معاون اول رئیس جمهور از نهایی شدن تکمیل آزاد راه رشت – قزوین خبر داد و گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه تکمیل این آزاد راه مورد بررسی قرار گرفته است تا این طرح به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: دولت دوازدهم قطعا با انرژی و توان بیشتر در جهت حل مشکلات و برطرف کردن موانع توسعه استان گیلان گام بر می دارد.