روسیه به تقویت جناح شرقی ناتو پاسخ نظامی خواهد داد


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,الکساندر گروشکو

سفیر روسیه در ناتو با تاکید بر اینکه روسیه نسبت به تحرکات نظامی ناتو در شرق این ائتلاف نظامی بی تفاوت نخواهد بود، تاکید کرد که مسکو با ابزارهای نظامی خود به این مسئله واکنش نشان خواهد داد.

 به گزارش تسنیم، "الکساندر گروشکو"، سفیر روسیه در ناتو در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان شدیدا به تصمیمات برخی اعضای اروپایی این ائتلاف نظامی از جمله کانادا برای افزایش بودجه نظامی خود انتقاد وارد کرده و گفت: تنها  مجموع هزینه های دفاعی اروپاییان چهار برابر بودجه روسیه است.

 

سفیر روسیه در ناتو درباره خطرات افزایش هزینه های نظامی اعضای ناتو هشدار داده و گفت: یک روند بسیار خطرناک به سمت نظامی شدن روابط بین المللی وجود دارد. این می تواند به یک مسابقه تسلیحاتی جدید منجر شود.

 

وزرای دفاع ناتو امروز (پنج شنبه) درباره درخواست آمریکا برای افزایش بودجه نظامی اعضاء مشاوره می کنند. وزرای 29 کشور عضو ناتو در دیداری در بروکسل در این باره با هم مشورت خواهند کرد که چگونه می توانند درخواست آمریکا در این باره رابه صورت مشخص اجرایی کنند. آمریکا تحت ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" کشورهای عضو ناتو را تحت فشار قرار داده که بودجه دفاعی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.

 

"گروشکو" همچنین به اقدام ناتو در اعزام هزاران نیروی نظامی چند ملیتی به کشورهای لهستان و حوزه بالتیک انتقاد وارد کرده و تاکید کرد که با این گام های نظامی و تقویت جناح شرقی ناتو این ائتلاف نظامی شرایط امنیتی جدیدی خلق می کند که ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم و با ابزار های نظامی خود به آن پاسخ خواهیم داد.

 

وی همچنین تهدید بودن کشورش برای مرزهای شرقی ناتو را قاطعانه رد کرد.

 

سفیر ناتو در روسیه تاکید کرد که روسیه در مرکز یک جنگ تبلیغاتی کشورهای عضو ناتو قرار دارد. در حال حاضر یک اهریمن باورنکردنی از روسیه وجود دارد. ناتو تقریبا به صورت روزانه این تصور را ایجاد می کند که روسیه فردا لهستان و کشورهای بالکان را اشغال می کند.

 

وی همچنین از این ائتلاف نظامی همکاری در مبارزه با ترریسم بین المللی در کشورهایی مانند افغانستان و سوریه را درخواست کرده و گفت: ما آشکارا گفته ایم که حاضریم با همه کشورهایی که خواهان مبارزه مشترک با  ما علیه تروریسم هستند همکاری کنیم. غلبه بر داعش یک هدف مشترک است.