سریال های تابستانی تلویزیون که در راهند


اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تابستانی تلویزیون که در راهند

کلا از پارسال وضع سریال ها خوب نبوده و تعداد سریال های باحالی که روی آنتن رفته اند یکی دو مورد بیشتر نیست. حتی «نفس» و «زیر پای مادر» چنگی به دل نزدند و نتوانستند نمایندگان خوبی برای دومین بازه طلایی پخش سریال یعنی ماه مبارک رمضان باشند.

 

کمی عقب تر یعنی نوروز که اولین تایم طلایی پخش سریال نامیده می شود هم اوضاع خیلی خوبی نداشت و «علی البدل» و «دیوار به دیوار» نتوانستند ضعف کیفی سریال های تلویزیون را جبران کنند. حالا نوبت فصل طلایی تابستان است؛ روزهایی که فراغت خانواده ها بیشتر است و مراجعه به تلویزیون زیادتر. شبکه ها برای روزهای داغ چه سریال هایی روی آنتن می فرستند؟ این گزارش می گوید با چه سریال هایی مواجه هستیم.

 

شبکه یک، ایستاده در غبار

ساعت پخش: ۲۲:۱۵

نویسنده و کارگردان: محمد حسین مهدویان

بازیگران: هادی حجازی فر، امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار

داستان یک خطی: روایتی مستند از زندگی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تابستانی تلویزیون که در راهند

 

حتما نام «ایستاده در غبار» به گوش تان خورده؛ بله همان فیلمی که محمد حسین مهدویان دو سال پیش درباره جاویدالاثر «حاج احمد متوسلیان» ساخته و زندگی این فرمانده را به شیوه مستند روایت کرده. حتما این را هم شنیده اید که فیلم طوری است که وقتی تماشایش می کنی، انگار زندگی حاج احمد را می بینی؛ دلیلش گریم هادی حجازی فر در نقش متوسلیان است و فضایی که مهدویان برای فیلمش در نظر گرفته.

 

اگر فیلم را ندیده اید یا دوست دارید یک بار دیگر ببینید، شبکه یک آن را توی شش قسمت آماده کرده و از روز جمعه (نهم تیر) در کنداکتور قرار داده. تماشای نسخه سریالی «ایستاده در غبار» لطف خاص خودش را دارد، بیایید امتحان کنیم.

 

محمد حسین مهدویان

سال ها مستند ساخته بود تا این که با مجموعه «آخرین روزهای زمستان» نامش سر زبان ها افتاد و بیننده ها با سبک فیلمسازی مهدویان آشنا شدند. سریال او روایتی مستندگونه از زندگی شهید باقری است که سال ۹۱ روی آنتن رفت و با استقبال خوبی مواجه شد. «ایستاده در غبار» را با همین سبک ساخت، «ماجرای نیمروز» سومین فیلم مهدویان در مورد ترورهای سال ۶۰ است. 

 

شبکه یک، پرستاران ۲

ساعت پخش: ۲۲:۱۵

کارگردان: شهرام شاه حسینی

نویسنده: علیرضا افخمی

بازیگران: امین زندگانی، لیندا کیانی، عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی، الناز حبیبی و ...

داستان یک خطی: زندگی چند پرستار در محل کار و خانه چطور می گذرد؟

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تابستانی تلویزیون که در راهند

 

شبکه یک بعد از «ایستاده در غبار» فصل دوم «پرستاران» را روی آنتن می فرستد. پارسال فصل یک سریال را دنبال می کردید؟ اگر بله، همین قدر بدانید سری دوم در ادامه داستان های قبلی است؛ اگر نه، نگران نباشید چون بچه های شبکه یک قول داده اند فصل قبل را توی پنج قسمت فشرده پخش کنند و بعد بروند سراغ سری دوم «پرستاران». 

 

داستان در بخش اورژانس یک بیمارستان می گذرد و به شکل همزمان قصه زندگی چند نفر را روایت می کند؛ ماجراهای دو سوپروایزر با نام ساجدی (فاطمه گودرزی) و پاک نهاد (عاطفه رضوی) و سه پرستار سمیرا (الناز حبیبی)، محبوبه (فریبا نادری) و سمیه (لیندا کیانی) خط اصلی داستان است و در کنار آن، شاهد قصه های دیگر هستیم.

 

شهرام شاه حسینی

مسیر شهرام شاه حسینی در سینما و تلویزیون مثل دو خط موازی است که همدیگر را قطع نمی کنند. اگر آخرین فیلم او (خانه دختر) را یک استثنا بدانیم از بقیه فیلم هایش نمی توان دفاع کرد. سریال های او اما قابل دفاع هستند و غالبا پر بیننده شده اند. او با همین فرمول می تواند «پرستاران ۲» را پر مخاطب کند؟ 

 

شبکه دو، گمشدگان

ساعت پخش: ۲۱:۳۰

کارگردان: رضا کریمی

نویسنده: رضا مقصودی

بازیگران: پرویز پورحسینی، پژمان بازغی، فریبا نادری، شقایق فراهانی، بهنام تشکر و ...

داستان یک خطی: نگاهی آسیب شناسانه و اجتماعی به معضل اعتیاد و تاثیرات مخرب آن

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تابستانی تلویزیون که در راهند

 

شبکه دو سال پیش سفارش ساخت یک موضوع با موضوع معضل اعتیاد را به رضا کریمی داد تا در قالب یک ملودرام خانوادگی تاثیرات خانمانسوز و مخرب اعتیاد را روایت کند. داستان «گمشدگان» درباره دختری جوان به نام ترنج است که در رشته عکاسی درس می خواند و در همین رشته مشغول فعالیت است. او به دام اعتیاد می افتد و خود و خانواده اش دچار بحران می شوند. بهنام تشکر و کنانه افشارنژاد نقش پدر و مادر ترنج را بازی می کنند. در طول سریال به باند قاچاق مواد مخدر هم پرداخته می شود و بخشی به داستان آنها اختصاص دارد.

 

رضا کریمی

کارنامه اش در سینما و تلویزیون قابل دفاع است اما رضا کریمی کارگردان شاخصی محسوب نمی شود. سریال های «مرده متحرک»، «شبی از شب ها»، «فاکتور هشت» و «راه طولانی» را ساخته است که دوتای آخری موفق تر و پربیننده تر هستند. ظاهرا «گمشدگان» هم سریال موفقی خواهد بود. رضا کریمی در سینما پنج فیلم را کارگردانی کرده که همگی در زمره سینمای بدنه دسته بندی می شوند. 

 

شبکه سه، پنچری

ساعت پخش: ۲۰:۴۵

نویسنده و کارگردان: برزو نیکنژاد

بازیگران: یوسف تیموری، حمید لولایی، رضا داوود نژاد، مهران غفوریان، رضا نیکخواه و ...

داستان یک خطی: داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه اش برسد اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می دهد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تابستانی تلویزیون که در راهند

 

«پنچری» که پخش آن از شنبه در شبکه سه شروع می شود، سهم کمدی بازها از سریال های جدید است که اتفاقا تیزرهایش می گوید با یک سریال خوشحال طرفیم. سابقه برزو نیک نژاد (کارگردان) و ترکیب بازیگران به این خوش بینی دامن می زند. حمید (یوسف تیموری)، جوانی عاشق پیشه و کمی مشنگ است که برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش راه های مختلفی را پیش می گیرد اما مشکلات زیادی پیش رو دارد. «پنچری» با زبان طنز، مشکلات جامعه به ویژه جوان ها را بیان می کند. خود بازیگران می گویند با سریال کلی خندیده اند.

 

پروژه نیک نژاد

سال ها دستیار کارگردان بود و کم کم به سمت نویسندگی و کارگردانی رو آورد. نیک نژاد در تلویزیون سریال «دودکش» و «روزهای بد بدر» را نوشت. سریال «دردسرهای عظیم ۱ و ۲» و «قرعه» را کارگردانی کرده است که دوتای اولی بیشتر مورد توجه قرار گرفتند اما سومی که نوروز ۹۵ روی آنتن رفت، چنگی به دل نزد. «پنجری» هم مثل سریال های قبلی اش کمدی است. 

 

شبکه پنج، در جستجوی آرامش

ساعت پخش: ۱۹

کارگردان: سعید سلطانی

نویسنده: حمید طاهری

بازیگران: مهدی هاشمی، فرشته سرابندی، داریوش فرهنگ، پژمان بازغی، محمد متوسلانی و ...

داستان یک خطی: سریال درباره دکتر امینی است که منافع ملی را به منافع شخصی خود ترجیح می دهد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تابستانی تلویزیون که در راهند

 

شبکه پنج بالاخره تصمیم گرفت بعد از مدت ها یک سریال جدید ایرانی پخش کند. «در جستجوی آرامش» سعید سلطانی ملودرامی خانوادگی – اجتماعی است و بخش زیادی از قصه در شرکت داروسازی می گذرد. چرا؟ چون قهرمان اصلی قصه یعنی دکتر بهروز امینی (مهدی هاشمی) پژوهشگر حوزه داروسازی است. دکتر آدمی کار درست است که بعد از سال ها تلاش موفق به تولید دارویی برای درمان سرطان شده و همین بر شهرتش افزوده. بعد از این ماجرا، کارشکنی ها علیه او شروع می شود و زندگی اش را تحت تاثیر قرار می دهد. تارکش حواشی به کار همسرش که روانشناس است (فرشته سرابندی) هم می خورد.

 

سعید سلطانی

اگر فیلمنامه خوب در اختیارش باشد، می تواند کار را از آب و گل در بیاورد اما در مجموع کارگردان متوسطی است. سعید سلطانی چند سریال پر بیننده هم داشته از جمله «پس از باران»، «خانه ای در تاریکی» و «ستایش». پرحاشیه ترین سریال او هم فصل دوم «ستایش» است که حتی شایعه شد رئیس وقت صدا و سیما از کیفیت آن ناراضی است. حاصل «در جستجوی آرامش» چه می شود؟

 

 هفته نامه همشهری جوان