رئیس ستاد انتخابات استان تهران: در خطای افرادی که شایستگی نشستن بر کرسی شوراها را ندارند شریک نشویم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ستاد انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: آزمون انتخابات، آزمون صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی در مقابل مخاطرات داخلی و خارجی است.

 به گزارش ایسنا، شهاب الدین چاوشی طی سخنانی در همایش توجیهی اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اگر این آزمون خوب برگزار شود، سرافرازی بزرگ برای نظام است و غفلت ما از آن شریک شدن در خطای افرادی است که شاید شایستگی حضور در انتخابات را ندارند، اما بر کرسی مهم شوراها می‌نشینند.

 

وی خطاب به اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شما از میان انسان های سلیم النفس انتخاب شده اید و دین و اعتقاد خود را برای منافع دیگران نمی فروشید، من به شما تبریک می‌گویم و به عنوان مسئول ستاد انتخابات انتظار دارم با همکاری صمیمانه با هیات های اجرایی اعتماد مردم به مشارکت حداکثری را افزایش دهید.

 

وی افزود: اصل در انتخابات رعایت قانون است و امیدواریم با رعایت قانون یکی از انتخابات های پرشور و موثر را تجربه کنیم و عملکرد ما در انتخابات شوراها قطعا بر سایر انتخابات نیز تاثیرگذار خواهد بود و نباید با رفتارهای خود بگذاریم مردم از مشارکت حداکثری دلسرد شوند و ما باید مردم اطمینان داشته باشند که از رای آنها صیانت می شود.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم انتخاباتی پرشور، آرام و به دور از حاشیه را تجربه کنیم و قطعا فضای آرام در انتخابات تهران در سراسر کشور تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

چاوشی در بخش دیگری از صحبت های خود با توصیه به اعضای هیات های نظارت و اجرایی گفت: از مجادلات بی حاصل باید پرهیز شود. همچنین رای مردم را میزان و حق‌الناس بدانیم و از هرگونه بی دقتی در خصوص آسیب دیدن  به اعتماد مردمی پرهیز شود و اعضای هیات اجرایی و نظارت از هرگونه موضع گیری، له و علیه کاندیداها خودداری کنند.

 

وی تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران، نمایندگان عالی دولت جمهوری اسلامی ایران بر مناطق هستند، مبادا در هیات های اجرایی جایگاه آنها تضعیف شود. همچنین در اختلافات احتمالی ایجاد شده قانون باید ملاک عمل قرار گیرد و باید همه ارکان انتخابات ید واحده باشند و در جهت جلب رضایت حق تعالی حرکت کنند.