آیت‌الله غروی : نقش هاشمی در انتخاب رهبری ثابت کرد که آیت‌الله به فکر مصلحت نظام است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,غروی

آیت‌الله غروی درباره نقش آیت‌الله هاشمی در انقلاب گفت: بعد از فوت امام، آیت‌الله هاشمی نگذاشتند خلا رهبری حس شود. ایشان در انتخاب رهبری در مجلس خبرگان نقش ویژه و مهمی را اجرا کردند و ثابت کردند که اصلا به منافع خود فکر نمی‌کنند و فقط به صلاح نظام فکر می‌کنند.

 آیت‌الله محمد غروی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در مورد نقش آیت‌الله هاشمی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی یکی از افرادی بود که از اول نهضت پا به پای امام و نظام بود و همچنین مورد اطمینان امام بودند. ایشان بسیاری از خطرات را به جان خرید و ریسک‌های بسیار زیادی کرد. در آن زمان افراد زیادی پیرو امام بودند و تفکر امام را قبول داشتند و با تفکر‌ انقلاب و امام همراه بودند و‌ با جریان انقلاب حرکت می‌کردند.

 

او افزود: آیت‌الله هاشمی وظیفه مهمی در جریان انقلاب و پیروزی آن بر عهده داشتند و همین نقش مهم و ویژه را بعد از انقلاب نیز بر عهده داشتند و آن به خوبی ایفا کردند. آیت‌الله هاشمی قبل از انقلاب حدودا پنج سال در زندان به سر بردند که در برخی موارد خطر اعدام ایشان نیز وجود داشت. آیت‌الله هاشمی مورد اطمینان امام بودند و از ایشان دستور می‌گرفتند و اجرا می کردند و نقش های زیادی در برهه های مختلف قبل و بعد انقلاب به عهده داشتند و نقش خود را بخوبی در جریان انقلاب ایفا کردند.

 

غروی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم، دانشگاهیان، مراجع و خواص در پیشبرد آرمان‌های انقلاب نقش داشتند اما آیت‌الله هاشمی جزو خواصی بودند که نقش ویژه‌ای در‌ انقلاب ایفا کردند. قبل از انقلاب وقتی که وزارتخانه‌ها به فرمان امام در اعتصاب بودند و وزارت نفت هم اعتصاب کرده بود، حضرت امام به آیت‌الله هاشمی دستور دادند تا بعنوان نماینده ایشان مساله اعتصاب در وزارت نفت را بررسی کند تا اگر به صلاح کشور است، این بخش اعتصاب نکند و به فعالیت خود ادامه دهد زیرا بیم این می‌رفت که به صادرات نفت ضربه وارد شود و این به ضرر کشور باشد.

 

او تصریح کرد: ایشان تمام زندگی خود را صرف انقلاب کردند و همواره خطرات زیادی ایشان را تهدید می‌کرد اما ایشان تمام سعی خود را کردند که نظام با موفقیت به حیات خود ادامه دهد.

 

آیت الله غروی با اشاره به نگاه آیت‌الله هاشمی در مورد جمهوریت نظام گفت: ایشان همان نگاهی را به مقوله جمهوریت داشتند که حضرت امام داشتند و همین‌طور بعد از امام نگاه ایشان منطبق با نظر رهبری و مردم‌سالاری دینی بود. بعد از فوت امام، آیت‌الله هاشمی نگذاشتند خلا رهبری حس شود. ایشان در انتخاب رهبری در مجلس خبرگان نقش ویژه و مهمی را اجرا کردند و ثابت کردند که اصلا به منافع خود فکر نمی‌کنند و فقط به صلاح نظام فکر می‌کنند. ایشان با ورود به مساله انتخاب رهبری نقش به سزایی در انتخاب رهبری داشتند و معتقد بودند که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر شایسته‌ای برای کشور است