نماینده عربستان در سازمان ملل: قطر ایران را به عنوان هم‌پیمان خود انتخاب کرده است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عبدالله المعلمی

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای مدعی شد که کشور قطر، ایران را به عنوان هم‌پیمان خود انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه عربستان آن را منتشر کرد مدعی شد: کشور قطر ایران را به عنوان هم‌پیمان خود انتخاب کرد. 

 

در ادامه این بیانیه آمده است که قطر با وجود این‌که می‌داند گروهک‌های تروریستی علیه کشورهای منطقه فعالیت می‌کنند به مدت 20 سال از آنها حمایت کرده است. قطر تلاش می‌کند تا در عربستان و کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کند و با حمایت از تروریسم تمام منطقه را تهدید می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، حدود یک ماه پیش در پی انتشار اخباری منسوب به تمیم بن حمد، امیر قطر برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان،‌ امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و این کشور را تحریم کردند و برای عادی‌سازی روابط و برداشتن تحریم‌ها 13 شرط گذاشتند که مهم‌ترین آنها قطع روابط دیپلماتیک با ایران، بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر و بستن شبکه الجزیره بود.

 

روز دوشنبه 12 تیرماه ضرب‌الاجل کشورهای عربی به دوحه برای پاسخگویی به خواسته‌هایشان پایان می‌یابد اما هیچ شاهدی دال بر حل بحران مشاهده نمی‌شود، زیرا کشور قطر همچنان اصرار دارد که از اصول حاکمیتی خود دفاع کند و همچنان بر غیرمنطقی بودن و واقعیت نداشتن این خواسته‌ها تأکید دارد.

 

وزیر امور خارجه قطر به صورت تلویحی خواسته‌های آنان را رد کرد و اعلام کرد که فهرست خواسته‌های عربستان و هم‌پیمانانش از دوحه نقض حاکمیت قطر است و با این هدف ارائه شده که رد شود و ما خواستار ایجاد روابطی مثبت و سازنده با ایران هستیم.