دعوای تلفنی ترامپ با سران دنیا/ ترامپ با فریاد تلفن را قطع کرد!


ترامپ با فریاد به نخست وزیر استرالیا گفته :" مثل اینکه می خواهید با اصرار بمبگذار بعدی بوستون را به خاک ما بفرستید!" و سپس تلفن را قطع کرده است.

 دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در مکالمه تلفنی اخیر خود با نخست وزیر استرالیا از "کوره در رفته" و با فریاد کشیدن تلفن را قطع کرده است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت هیل – وابسته به کنگره آمریکا-  ترامپ در همان روزی که با جمعی از رهبران جهان از جمله روسای جمهور روسیه و فرانسه  و صدر اعظم آلمان و نخست وزیر ژاپن به صورت تلفنی گفت و گو کرده است، بر سر پناهجویان با نخست وزیر استرالیا وارد جرو بحث شده و با فریاد کشیدن تلفن را قطع کرده است.

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ

اختلاف ترامپ با " مالکوم ترنبال" نخست وزیر استرالیا بر سر توافق ماه های آخر دولت اوباما با دولت کانبرا به منظور اعطای پناهندگی به 1250 پناهجوی پشت دروازه های استرالیا از سوی آمریکا بوده است.

 

ترامپ در جریان این مکالمه از این توافق به عنوان یکی از بدترین توافق های دولت اوباما یاد کرده و به نخست وزیر استرالیا گفته است که حاضر نیست آن را اجرا کند.

 

ترامپ با فریاد به نخست وزیر استرالیا گفته :" مثل اینکه می خواهید با اصرار  بمبگذار بعدی بوستون را به خاک ما بفرستید!"

 

این مکالمه قرار بوده حدود 1 ساعت به طول بینجامد اما پس از دعوای ترامپ با نخست وزیر استرالیا او پس از 25 دقیقه تلفن را قطع کرده و به مکالمه پایان داده است.

 

ترامپ امروز نیز یک توییت در این باره منتشر کرد و نوشت: "باور می کنید؟ دولت اوباما موافقت کرده هزاران پناهجوی غیر قانونی را از استرالیا بگیرد. چرا؟ من این توافق بی معنی را بررسی خواهم کرد."

اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ

با این حال نخست وزیر استرالیا حاضر نشده درباره قطع مکالمه تلفنی از سوی ترامپ اظهار نظر کند و تنها به گفتن این نکته بسنده کرده که از نظر دولت کانبرا، توافق اخیر با دولت اوباما بر سر پناهجویان پشت دروازه های استرالیا، باید اجرایی شود.

 

روز پنج شنبه نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ترامپ در مکالمه تلفنی روز جمعه با همتای مکزیکی خود عصبانی شده و مکزیک را تهدید به حمله نظامی کرده است.

 

کاخ سفید و دولت مکزیک این خبر را تکذیب کرده اند.

 

آمریکا و مکزیک بر سر طرح دونالد ترامپ برای ایجاد دیوار مرزی با مکزیک اختلاف دارند و در حالی که ترامپ اصرار دارد دولت مکزیک هزینه مورد نیاز احداث این دیوار را بدهد ، رییس جمهور مکزیک گفته است بابت چنین دیواری که یکی از وعده های انتخاباتی ترامپ بوده، یک دلار هم پرداخت نخواهد کرد.