انتقاد از ترزا می بابت دعوت ترامپ برای سفر به انگلیس


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترزا می

یک قانونگذار ارشد انگلیسی گفت، تمایل ترزا می برای عملی کردن سفر رسمی دونالد ترامپ به انگلیس نشان می‌دهد که وی به خشم فزاینده عمومی از این سفر بی تفاوت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، سرآلن دونکان، یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس در نامه‌ای به پل فلن، قانونگذار حزب کارگر انگلیس نوشت که دولت متعهد به دعوتش از ترامپ برای این سفر است و این یک فرصت برای پیشبرد هر چه بیشتر روابط نزدیک میان انگلیس و آمریکا خواهد بود.

 

دونکان گفت: هنوز مقام‌های انگلیس آنچه که رئیس‌جمهور آمریکا در این سفر انجام خواهد داد را نهایی نکرده است و تاریخ قطعی برای این سفر مناقشه برانگیز تعیین نشده است.

 

این در حالی است که فلن به عنوان یک وزیر سابق دولت در سایه از موضع دولت انگلیس انتقاد کرد و گفت: مخالفت‌ها با این سفر ترامپ از زمان بحث درباره این دعوت در ماه فوریه در پارلمان مطمئنا بیشتر شده است و جرقه این مخالفت‌ها طوماری بود که عنوان کرد این سفر موجب شرمساری ملکه انگلیس خواهد شد.

 

این طومار بیش از ۱.۸ میلیون امضا جمع کرد.

 

در زمان کمپین انتخابات زودهنگام انگلیس فلن به نخست وزیر انگلیس نامه نوشت و از او خواست این دعوت را با توجه به مطرح شدن احتمال استیضاح ترامپ کنسل کرده یا به تعویق بیندازد.

 

دونکان در نامه خود نوشته است: شما می‌دانید که من گفته‌ام این یک لحظه خاص برای روابط ویژه دو کشور است و این سفر باید انجام شود و اتفاق خواهد افتاد.

 

فلن به پرس اسوسیشن گفت: این حرف‌ها نشان می‌دهد که دولت انگلیس نسبت به احساس فزاینده خشم عمومی از سفر ترامپ بی‌تفاوت است و در بهترین حالت این دعوت زودهنگام بوده و در بدترین حالت با سوءتدبیر کامل انجام شده است.

 

این در حالی است که اخیرا رسانه های انگلیس گزارش کرده‌اند که دونالد ترامپ احتمالا اواسط ماه ژوئیه به این کشور سفری از پیش اعلام نشده خواهد داشت. با این وجود سخنگوی دولت انگلیس امروز اعلام کرد، این دولت اطلاعی از برنامه ترامپ برای سفر به این کشور در هفته‌های آینده ندارد.