نجفی: استفاده از نسخه جعلی سند 2030 اوج بی اخلاقی مخالفان دولت


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمد علی نجفی

محمد علی نجفی وزیر پیشین آموزش و پرورش و متخصص این عرصه برای اولین بار به تحلیل سند جنجالی 2030 پرداخت. مشاور رئیس جمهوری ضمن بیان دلایل و اهداف تدوین این سند گفت: مخالفان دولت از این سند در ایام انتخابات به صورت حربه سیاسی استفاده کردند. به گفته نجفی توسل به این سند برای بدنام کردن دولت اوج بی اخلاقی جریان سیاسی بود 

به گزارش ایران، محورهای اظهارات نجفی به شرح زیر است:

 

در سند2030 برای توسعه ی پایدار17 هدف اصلی و 169هدف جنبی مشخص  وهدف چهارم وپنجم تضمین آموزش با کیفیت ،فراگیرومادام العمر برای همه ودستیابی به تساوی جنسیتی  وتوانمندسازی زنان ودختران عنوان گردیده وبرآموزش به عنوان عامل موثردر رسیدن به اهداف سند باتاکیدبرحاکمیت واولویت ها وظرفیت های ملی ،تمامیت واستقلال ارضی کشورها وعدم تعارض با ویژگی های هرکشور لحاظ شده است.

 

اینچئون کره جنوبی نیز با حضور 120 وزیر از 160 کشور با محوریت آموزش به عنوان اصلی ترین هدف وبه صورت کیفی،برابر ومادام العمر برای همه بیانیه ای توسط یونسکو تهیه وتنظیم و شناخت آموزش به عنوان مهمترین پیشران آموزش وپرورش ومحورتوسعه پایدارمدنظرقرار می گیرد.

 

دکترنجفی بایادآوری این نکته که آموزش یکی ازحقوق انسان ها برای توانمند شدن است افزود:اختصاص لااقل 4تا6 درصدGDPکشورها به آموزش از اهداف 2030 است ودر سال 2017 به طور متوسط 5درصدGDP و 13.7درصد بودجه عمومی دولت ها به آموزش اختصاص داشته که درایران از لحاظ اختصاص بخش دولتی به 13.7 نزدیک ودر GDP کمتر می باشد.

 

مشاور رییس جمهور دربخش دیگری از سخنانش کم اطلاعی از محتوای سند 2030  درسطح جامعه و عدم تبیین مناسب این سند توسط وزارت آموزش وپرورش ودولت را از مواردی خواند که عمدتا دست آویز سوء استفاده ابزاری از این سند شده است وگفت:اهمیت تساوی جنسیتی در آموزش که به یک مانع جدی در امرآموزش کشورها تبدیل شده و سو ء استفاده از 246 میلیون دختر وپسر در داخل واطراف مدرسه در دنیا که بخش عمده ای دختران می باشند ولزوم احساس امنیت زنان ودختران موجب شد  آموزش جامع جنسی مبتنی برآگاهی بخشی وپیشگیری منطبق بر مسائل ملی ومحلی با تاکید براین که درآموزش، محتوا و...هیچ اجباری وجود ندارد درسال 95 به صورت سندملی 2030 توسط یونسکو تهیه ودرآن در دوجا صرفا به صورت تنظیم خانواده اشاره شود.

 

معتقدم بسیاری از منتقدین هیچکدام از 4سند را(هزاره سوم،2030 سازمان ملل،بیانیه 2015اینچئون و سندملی یونسکو) رانخوانده وسوءاستفاده ای که از موضوع سند شد حاکی از بی اخلاقی بخصوص در هنگامه انتخابات بود.

 

*لازم به ذکر است در هیچ جای سند ادعاهای مطرح شده در داخل مانند لزوم آموزش همجنسگرایی و خودارضایی و مسائلی از این دست وجود ندارد و حتی در کل سند یک بار هم چنین کلماتی نیامده است ولی در ایران گروهی این مسائل را ساخته و با سوءاستفاده از این واقعیت که اکثر مردم سند را نخوانده اند